مادربورد یا برد مین (Main Board) در تلویزیون LCD سامسونگ

همان طور که از نام آن مشخص است مادربرد یا برد اصلی وظایف زیادی در تعمیر تلویزیون LCD سامسونگ دارد.

همچنین ممکن است مین برد با نام های دیگری مانند برد A/D ، برد منطقی ، برد دیجیتال و همچنین برد Scalar بشناسید. وظیفه مادربورد گرفتن سیگنال های ویدیویی و صوتی و تبدیل سیگنال های ویدیویی آنالوگ به سیگنال دیجیتال می باشد ، سپس برد کنترلر می تواند این سیگنال ها را جهت راه اندازی TFT ها در پانل و کنترل تصویر استفاده کند. صدا به پردازنده صوتی منتقل شده و تقویت کننده های صوتی ، صدا را به اسپیکرها هدایت می کنند. گاهی اوقات همه ورودی های صوتی و تصویری روی مادربورد قرار می گیرند و گاهی نیز روی برد های جداگانه دیده می شوند که Jack Pack نامیده می شود ، و از طریق کابل نواری (Ribbon cable) یا FFC (کابل انعطاف پذیر تخت یا Flat Flexible Cable) به مادربورد وصل می شوند.

مادربورد یا برد مین (Main Board) در تلویزیون LCD سامسونگ همچنین ممکن است پردازنده صوتی و IC های تقویت کننده صدا و مدارهای وابسته به آن را روی خود جا دهد.

مادربورد یا برد مادر (Main Board) در تلویزیون LCD سامسونگ

VPUبرد مین (Video Processing Unit یا واحد پردازنده ویدیویی) در تلویزیون LED سامسونگ :

واحد پردازنده ویدیویی یک مدار بسیار یکپارچه شده است که شامل CPU ، HD (High Definition) ، SD (Standard Definition) ، دکودر (رمزگشا) ، صوتی و ویدیویی ، دکودر ویدیویی NTSC ، OSD (On Screen Display) و De Interlacer می باشد.

MCUمین برد (میکروکنترلر) در تلویزیون LCD سامسونگ :

میکروکنترلر یک کامپیوتر کوچک است که از یک مدار یکپارچه و مستقل می باشد که شامل یک CPU نسبتا ساده همراه با تابع های پشتیبان مانند کریستال نوسان ساز ، تایمرها ، تایمر مراقب ، ورودی و خروجی های آنالوگ و دیجیتال و غیره می باشد. حافظه های قابل برنامه ریزی مانند فلش NOR ، OTP ROM می تواند همراه با مقدار کمی RAM روی چیپ قرار بگیرد.

MCU وظایف اختصاصی کمی در تعمیر تلویزیون های LCD سامسونگ انجام می دهد.

EEPROM در تلویزیون LED سامسونگ:

EEPROM ها نوعی از حافظه های غیر فرار هستند که در دستگاه های الکترونیک استفاده می شوند. همان طور که نام آن اشاره دارد ، EEPROM را می توان با سیگنال های الکترونیکی پاک یا برنامه ریزی نمود.

EEPROM ها جهت ذخیره اطلاعاتی مانند تنظیمات اعمال شده توسط کاربر استفاده می شوند. هنگامی که برای مثال روشنایی را تنظیم می کنید ، MCU ممکن است این اطلاعات را در یک EEPROM خارجی ذخیره کند.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD سامسونگ و همچنین ال جی،سونی،توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 12377 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.