مشکلات موجود در اتصالات LCD ال جی :

بعضی از مشکلات مربوط به اتصالات را بحث کردیم ، که می تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود و متوجه خواهید شد دلیل بیشتر خرابی های تلویزیون هستند . هنگامی که با ذره بین بردها را بازرسی می کنید اغلب ترک های حلقه ای ، لحیم سردی ها و حتی اتصالاتی که کاملا سوخته اند را مشاهده خواهید کرد. گاهی اوقات کابل هایی را مشاهده خواهید کرد که اندکی از کانکتور های مربوط به خود بیرون آمده و باعث ایجاد مشکل اتصال شده اند.

مشکلات مربوط به اتصالات کابل ها در تلویزیون LCD ال جی شایع هستند پس اولین کاری که ممکن است انجام دهید باز کردن تلویزیون و بررسی اتصالات لحیم کاری مجدد بخش های مشکوک می باشد.

همه کابل ها را جدا کرده و به کانکتور های مربوط به خودشان دوباره وصل کنید ، این کار با احتیاط انجام دهید تا پایه های کانکتور کابل ها کج یا شکسته نشوند.

زمانی که کار خود را پایان دادید دوباره بررسی کرده و مطمئن شوید همه چیز به صورت صحیح دوباره سرهم بندی شده است و تلویزیون را روشن کنید تا ببینید مشکل هنوز وجود دارد یا نه.

آزمایش با ضربه زدن ملایم :

این روش قدیمی آزمایش ، ساده و خشن است اما کار می کند. از این آزمایش برای تفکیک مشکلات اتصال یا خرابی های متناوب که به خاطر لحیم سردی به وجود می آید استفاده می شود. از پشت پیچ گوشتی یا یک ابزار غیر رسانا نسبتا سنگین استفاده کرده و با احتیاط ضربه ملایمی به مدارها وارد کنید ، ضربه باید به اندازه باشد که به هیچ قطعه ای آسیب نرساند یا باعث کج شدن پایه ها و اتصال آنها نشود. ایده استفاده از این روش پیدا کردن حساس ترین بخش در مدار است که به ضربه ها واکنش نشان داده و باعث می شود خرابی تلویزیون از بین برود یا دوباره بروز کند. هنگامی که این بخش حساس یا ناحیه ای که واکنشی نشان می دهد را پیدا کردید ، همه قطعات موجود در آن ناحیه را از نظر وجود هر نوع آسیب بررسی کرده ، سپس با استفاده از ذره بین پایه قطعات را بررسی کنید که لحیم سردی نداشته باشند.

ممکن است متوجه شوید لحیم سردی وجود ندارد و همه اتصالات سالم هستند اما هنگامی که مستقیم روی قطعه ای ضربه وارد می کنید تلویزیون خراب می شود. اگر امکان دارد آن قطعه را مستقیما تعویض کنید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون LCD خود با دیبا سرویس بعنوان  ، مرکز تعمیرات تلویزیون ال سی دی ال جی ، تعمیرات تلویزیون ال ای دی ال جی و همچنین سامسونگ،سونی توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 6755 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.