پنل LCD (LCD Panel) سامسونگ :

پنل LCD  سامسونگ شامل چندین لایه می باشد. ابتدا فیلتر Polarizing (قطبی ساز) که توسط فیلتر های رنگ دنبال می شود ، صفحه TFT ، کریستال مایع و سپس فیلتر Polarizing ثانویه قرار دارند (ترتیب گفته شده با توجه به سازنده و نوع پنل ممکن است متفاوت باشد).

پنل های LCD سامسونگ شامل میلیون ها سلول رنگ می باشند (با توجه به اندازه صفحه) و سه سلول یک پیکسل را می سازند. هر سلول به صورت رنگ قرمز ، سبز و آبی ساخته شده است. یک پیکسل کامل از یک سلول سبز ، یک سلول قرمز و یک سلول آبی ساخته شده است. هر سلول به وسیله یک TFT یا لایه نازک ترانزیستور کنترل می شود تا کنترل دقیقی از هر سلول را تامین کند و در نتیجه تصویر شفافی ساخته می شود.

پنل تلویزیون LCD (LCD Panel) سامسونگ

برد منبع تغذیه در تلویزیون LCD سامسونگ :

تلویزیون های LCD سامسونگ از منبع تغذیه نوع سوئیچینگ استفاده می کنند که همچنین به SMPS یا منبع تغذیه سوئیچینگ نیز معروف هستند. منبع تغذیه ولتاژ تغذیه AC اصلی را به ولتاژهای DC (جریان مستقیم) تبدیل می کند که توسط مدارهای داخل تعمیر تلویزیون LCD سامسونگ می تواند استفاده شود.

ولتاژ AC (جریان متناوب) به صورت ولتاژ AC (معمولا 220 ولت) وارد PSU (بخش منبع تغذیه) شده و ابتدا از میان فیلتر EMI (تداخل های الکترومغناطیسی) ، محدود ساز جریان هجومی اولیه و مدارهای PFC (Power Factor Correction) عبور می کند.

سپس ولتاژ AC توسط پل دیود یکسوسازی می شود. توجه کنید که اگر Active PFC استفاده شود ، مدار Active PFC بعد از پل دیود و قبل از خازن اصلی قرار خواهد گرفت.

توضیح Passive PFC  :

آسان ترین راه برای کنترل جریان هارمونیک استفاده از فیلتر است ، فیلترها طراحی شده اند تا جریان را تنها در فرکانس مسیر عبور دهند. این فیلتر جریان مسیر را کاهش می دهد که به این معنی است که ابزار های غیر خطی اکنون شبیه به بار خطی هستند.

توضیح Active PFC  :

Active PFC برای کنترل میزان توان مصرف شده توسط بار جهت فراهم کردن PFC (ضریب اصلاح کننده توان) با حداکثر راندمان احتمالی ، از مدار الکترونیکی پیچیده ای استفاده می کند.معمولا مدار Active PFC جریان ورودی بار را کنترل می کند تا اینکه شکل موج جریان متناسب با شکل موج ولتاژ اصلی باشد.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD سامسونگ و همچنین ال جی،سونی،توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 10190 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.