انواع راه اندازی ال ای دی در تلویزیون LED:

بخش / برد راه انداز LED به 3 نوع تقسیم می شود :

1) برد راه انداز ال ای دی

2)برد IP (منبع تغذیه و راه انداز LED با هم یکپارچه شده اند)

3)راه انداز LED داخل برد T-con قرار گرفته (با برد T-con یکپارچه شده است)

اکثر مسیرهای سیگنال از مادربرد به بخش/ برد راه انداز ال ای دی  ، مشابه اینورتر تلویزیون LCD می باشد .اما در بعضی از آنها ممکن است Marking code (کد علامت گذاری) روی برد متفاوت می باشد . برای مثال سیگنال BL_ON در بعضی راه اندازی های LED با عنوان BLU_ON, DRV_ON و... نمایش داده می شود. اما خصوصیات آن ها یکسان است فقط سیستم بک لایت را روشن می کند .

در مورد سیگنال  (Digital Dimming)  یا PDI در راه اندازی LED کمی با تلویزیون LCD تفاوت دارد . در بعضی از برد های راه انداز LED  ، سیگنال P-DIM   با عناوین PWM ، PWM_DIM و ... نامیده می شود .

در راه اندازی ال ای دی ، سیگنال P-DIM  (با نام مشابه آن) ، محدوده ولتاژ بین 0 تا 5 ولت است . (در تلویزیون LG  LED ، این سیگنال حدود 0.2 تا 3.3 ولت است و تلویزیون Samsung LED حدود 0.5 تا 4 ولت است). این سیگنال جهت کنترل سطح روشنایی سیستم بک لایت به کار می رود . هنگامی که تلویزیون LED روی حدا کثر روشنایی قرار دارد ، ولتاژ سیگنال P-DIM مانند کنترل شدت نور (Dim) بک لایت است .

یک نکته در مورد پانل LED 

اگر روشنایی بخش چپ و راست تلویزیون LED  غیر عادی است یا یک طرف دیگر عادی باشد . پس می توانید از این ترفند برای بررسی پانل LED استفاده کنید.

هنگامی که تصویر را در صفحه تلویزیون می بینید ، اگر بخش سمت چپ  (a) مشکل داشته باشد ، کابل (2) را به موقعیت (1) متصل کرده و نتیجه نمایش داده شده در صفحه را مشاهده کنید . اگر پس از تغییر موقعیت کابل ، بخش (a) تلویزیون اکنون دارای تصویر عادی است ، به این معنی است که پانل سالم است(رشته یا بلوک LED ها سالم هستند) ، مشکل در بخش راه انداز LED قرار دارد . اگر پس از تغییر موقعیت کابل ، بخش (a) تصویر تلویزیون عادی باشد ، برای مثال تصویر تاریکتر باشد ، به این معنی است که بلوک های LED بخش (a) پانل LED ، معیوب هستند و نیاز به بررسی یا تعویض دارند .

نکته:

علامت تلویزیون در زیر را به خاطر بسپارید، این نوع علامت مربوط به مشکل بک لایت نیست ، بلکه ممکن است به خاطر خرابی کابل FPC (احتمال زیاد ) ، برد T-con (کانکتوFPC ) یا پانل LCD باشد .

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون ال ای دی سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون ال ای دی ال جی ، تعمیرات تلویزیون ال ای دی سونی و همچنین توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 11729 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.