تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ

مدل : Samsung es 7500 , ES8000 Series 2012 LED TV

علامت : خاموش و روشن شدن خودکار تلویزیون LED سامسونگ

تلویزیون ال ای دی سامسونگ گاهی اوقات خطوط عمودی را روی صفحه نمایش داده ، سپس به صورت خودکار خاموش و روشن می شود. WD Count در منو سرویس Service Menu > control > Sub option بالاتر از 0 است.

تعمیر / راه حل :

  1. کابل پاور بین مادربرد و PSU (منبع تغذیه) در تلویزیون ال ای دی سامسونگ را بررسی کنید.
  • اگر کابل یا کانکتور تلویزیون ال ای دی سامسونگ در PSU تغییر رنگ داده ، کابل را تعویض کنید.

پس از آن ، از روش خود آزمایش PSU (PSU Self Test) استفاده کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند یا خیر. اگر چنین نیست آن را تعویض کنید.

  • اگر کابل یا کانکتور روی مادربرد ، تغییر رنگ داده ، کابل و مادربرد را تعویض کنید.
  • اگر کابل ها و کانکتور ها در تلویزیون ال ای دی سامسونگ سالم هستند ، کابل یا PSU یا مادربرد را تعویض کنید ، به مرحله 2 بروید.
  1. هر دو کابل LVDS و برد T-con را بررسی و تعویض کنید و یا با نمایندگی های تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشورت کنید.

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ

مدل : Samsung UN46C8000 LED TV

علامت : نیمی از صفحه تلویزیون سامسونگ دارای اثر سرخی مانند نور خورشید است.

تعمیر / راه حل :

اثر Red Solarisation در پایین صفحه قرار دارد. احتمالا اولین انگیزه شما تعویض پانل تلویزیون سامسونگ باشد. اما اگر با دقت نگاه کنید ، متوجه می شوید که این رنگ سرخ تنها در بخش راست صفحه ظاهر می شود. بخش چپ این مشکل را نمایش نمی دهد. این حالت به شما می گوید که موضوع ، پانل نیست. چه چیزی را باید بررسی کنید؟ منبع سیگنال PCB یا اتصالات کابل LVDS .

برای دیدن اینکه آیا این موضوع مربوط به منبع سیگنال است یا خیر ، وارد Service Mode (حالت سرویس) شده و پترن یا الگو را آزمایش کنید. ملاحظه می کنید که در حالت سرویس ، تمام بخش سمت راست قرمز است که بیانگر این موضوع است که منبع سیگنال مسبب مشکل نیست. دلیل مشکل می تواند یکی از 3 مورد زیر باشد :

مادربرد ، LVDS ، برد T-con یا کابل FPC . در این مورد ، دلیل کانکتور کابل LVDS روی مادربرد است. این کابل تلویزیون LED سامسونگ به دقت محکم نشده بود. با فشار آوردن روی کانکتور آن قسمت باعث می شد ، مشکل ظاهر شده و دوباره محو شود.

بنابراین با استفاده از نوار چسب یا چسب سیلیکون ، سعی در محکم کردن کانکتور کنید تا دوباره شل نشود. در انتها تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ شما تمام شد و مشکل تلویزیون LED سامسونگ شما برطرف شد.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD سامسونگ و همچنین ال جی،سونی،توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 3767 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.