تلویزیون ال ای دی هوشمند سامسونگ مدل 50MU7980 سایز 50 اینچ

تلویزیون ال ای دی هوشمند سامسونگ مدل 50MU7980 سایز 50 اینچ

امروز در این مقاله از شرکت دیبا پشتیبان بزرگترین تعمیرگاه و مرکز فروش قطعات تلویزیون سامسونگ قصد داریم یکی از تلویزیون های پیشرفته شرکت « سامسونگ » مدل « MU7980 » را معرفی کنیم. این تلویزیون، یک تلویزیون هوشمند و با امکانات و کیفیت فوق العاده ای است که برای کاربران حرفه ای بسیار مناسب است.

تلویزیون مدل « MU7980 » فناوری های روز را دارا می باشد و یکی از انواع تلویزیون های تخت است. این تلویزیون، با کیفیت تصویر 4k می باشد و برای کسانی که دسترسی به این محتواها دارند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. صفحه ی نمایش این تلویزیون با اندازه ی 50 اینچ، برای سالن های متوسط بسیار مناسب است.

بررسی کلی تلویزیون مدل « MU7980 » سامسونگ

تلویزیون مدل « MU7980 » یکی از محصولات خوش ساخت و کارآمد شرکت سامسونگ است که دارای قابلیت های فراوانی است. از جمله ی این قابلیت ها کیفیت تصاویر 4k است که با استفاده از آن کاربران می توانند از کنسول های خانگی شان که از کیفیت  4k پشتیبانی می کند، نهایت لذت را ببرند.

درگاه های ارتباطی متنوع از دیگر امکانات این تلویزیون است که امکان ارتباط تلویزیون را با دستگاه های دیجیتال و انواع فلش مموری ها، بسیار آسان کرده است. این تلویزیون از دو بلندگوی 10 واتی بهره می برد که در مجموع می توانند صدایی 20 واتی را تولید کنند که این مقدار صدا برای یک تلویزیون 50 اینچی، بسیار مناسب است.

تلویزیون مدل « MU7980 » یک تلویزیون هوشمند است که به راحتی با استفاده از سیستم بی سیم وای فای به اینترنت متصل می شود و به کاربران این اجازه را می دهد تا به جستجو در صفحات مختلف در دنیای وسیع اینترنت بپردازند.

از دیگر قابلیت های تلویزیون مدل « MU7980 » راه های ارتباطی DLNA و قابلیت Mirroring است. به علاوه این تلویزیون دارای یک گیرنده ی دیجیتال داخلی است که با استفاده از آن می توان تمام شبکه های تلویزیونی را دریافت کرد.

در کنار رابط های USB و HDMI ، یک رابط کامپوننت برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است که امکان ارتباط آن با سایر دستگاه های صوتی و تصویری را فراهم کرده است.. در نهایت، این تلویزیون دارای یک پایه ی زیبا در وسط بدنه ی خود است که به راحتی می توان آن را بر روی میز قرار داد و هم چنین در صورت نیاز، می توان با استفاده از یک پایه ی مجزا، آن را بر روی دیوار نیز نصب کرد.

بررسی تخصصی تلویزیون مدل « MU7980 »

در ادامه به بررسی تخصصی تر این تلویزیون هوشمند می پردازیم :

کیفیت تصویر

تصاویر در تلویزیون مدل « MU7980 » با کیفیت Ultra HD به نمایش در می آید که رزولوشن آن ها برابر با 2160 × 3840 است. این بدان معنا است که تعداد پیکسل های قابل مشاهده ی تصاویر چیزی در حدود 4 برابر تلویزیون هایی است که دارای کیفیت Full HD هستند. دقت و وضوح تصاویر با این تعداد پیکسل ( در حدود 8 میلیون پیکسل ) بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

از دیگر قابلیت های تصویری در این تلویزیون، قابلیت ارتقای تصاویر (Upscaling ) است که با استفاده از آن کیفیت تصاویری که در تلویزیون پخش می شوند، بهبود می یابد. البته این به آن معنا نیست که تصاویر با کیفیت پایین، در تلویزیون مدل « MU7980 » با کیفیت 4k دیده می شود بلکه به این مفهوم است که تصاویر از حالت تار بودن و محو شدن در می آیند. برای این که شما بتوانید از قابلیت 4k این تلویزیون بهره مند شوید، باید به محتواهای 4kدسترسی داشته باشید.

پشتیبانی از HDR از دیگر قابلیت های تلویزیون مدل « MU7980 » است که باعث می شود طیف رنگ تصاویری که در تلویزیون نمایش داده می شود از حالت عادی، گسترده تر باشد و در نتیجه محدوده ی کنتراست و دقت رنگ ها بالا می رود و عمق تصاویر افزایش می یابد. همه ی این موارد باعث می شود تصاویر در این تلویزیون واقعی تر به نظر رسند.  

مزیت دیگر تلویزیون های سامسونگ و مدل « MU7980 »، قابلیت PurColor آن ها است که موجب می شود تمرکز تلویزیون روی رنگ های غیر اصلی نیز افزایش یابد و تصاویر با رنگ شفاف و بسیار طبیعی نمایش داده شود.

سیستم صوتی

سیستم صوتی این تلویزیون به گونه ای طراحی شده است که برای سالن های متوسط مناسب است و چنانچه خواسته باشید در محیط های بزرگ تر از این تلویزیون استفاده کنید و صدای با پر قدرت تری را بشنوید، باید از یک سیستم صوتی مجزا استفاده کنید.

تلویزیون مدل « MU7980 » سامسونگ، دارای قابلیت « Dolby Digital Plus » است که باعث می شود با اتصال چند بلندگوی مجزا، صدایی فراگیر را داشته باشید. به علاوه تکنولوژِی « DTS » نیز صدا را در چند کانال به خوبی تفکیک می کند و کیفیت صدایی فوق العاده را در هنگام استفاده از سیستم صوتی مجزا به گوش شنونده می رساند.

به هر ترتیب، می توان گفت این تلویزیون دارای سیستم صوتی با کیفیت معمولی است و انتظار صدای خارق العاده و پر قدرت را نمی توان از بلندگو های داخلی اش داشت.

Smart Hub

دسترسی به منوی تنظیمات تلویزیون و اپلیکیشن‌ های مخصوص تلویزیون مدل « MU7980 » با برخورداری از قابلیت Smart Hub بسیار راحت است. با ایجاد حساب کاربری و پرداخت هزینه ی ناچیز می توان از اپلیکیشن های زیادی که شرکت سامسونگ برای این تلویزیون در نظر گرفته است، استفاده کنید. این تلویزیون دارای یک پردازنده ی 4 هسته ای است که پردازش تصاویر در آن به خوبی انجام می شود.

ورودی و خروجی‌ ها

سامسونگ برای این تلویزیون 2 درگاه USB در نظر گرفته است که به راحتی می توان انواع فلش مموری ها و هارد اکسترنال ها را به تلویزیون متصل کرد و فیلم ها و موسیقی ها و فایل های دیگر را از طریق تلویزیون مشاهده کرد. هم چنین، وجود 3 درگاه HDMI در مدل « MU7980 » سامسونگ، امکان اشتراک گذاری تصاویر از سایر دستگاه های دیجیتال را فراهم کرده است.

اتصال به اینترنت از طریق پورت LAN و سیستم بی سیم وای فای به این تلویزیون مقدور است و هم چنین وجود یک درگاه کامپوننت از دیگر امکانات ارتباطی این تلویزیون خوش ساخت شرکت سامسونگ است.

با استفاده از خروجی صدای اپتیکال تلویزیون مدل « MU7980 » نیز می توان سیستم های صوتی مجزا را به تلویزیون متصل کرد.

طراحی

تلویزیون خوش ساخت مدل « MU7980 » سامسونگ، در عین سادگی اش، طراحی بسیار زیبایی دارد. قاب این تلویزیون دارای رنگ مشکی است که به زیبایی در امتداد به سمت میانی و پایین تلویزیون، به رنگ نقره ای در می آید. پایه ی زیبا و متالیک که شبیه نوک مدادی تیره است، به زیبایی این تلویزیون افزوده است. این پایه، در مرکز بدنه تلویزیون تعبیه شده است.

تلویزیون مدل « MU7980 » به گونه ای طراحی شده است که با انواع دکوراسیون ها مخصوصا آن هایی که رنگ تیره ی بیشتری دارد، به خوبی هماهنگ می شود. زاویه ی دید این تلویزیون بسیار مناسب است و در تمام نقاط اتاق، می توان به خوبی تصاویر را با جزئیاتش مشاهده کرد.

نقاط قوت

سیستم عامل اسمارت هاب تلویزیون مدل « MU7980 » و تعدد درگاه های ارتباطی اش، از جمله ی نقاط قوت این تلویزیون است.

نتیجه ‌گیری

اولین نکته ای که باید در انتخاب این تلویزیون در نظر بگیرید، سالنی است که تلویزیون در آن قرار می گیرد. تلویزیون مدل      

MU7980 » « با سایز 50 اینچ، برای سالن های متوسط مناسب است و این نکته را باید مد نظر داشته باشید که تلویزیون را در هر جایی که نصب کردید، مبلی که در مقابل آن قرار می گیرد، باید بین 2 تا 3 متر با تلویزیون فاصله داشته باشد. ( حداقل فاصله باید 2.13 متر باشد )

تلویزیون مدل « MU7980 »، قابلیت های بسیار خوبی دارد و همین قابلیت ها، انتخاب این تلویزیون را برای حرفه ای ها مناسب کرده است. از جمله ی این قابلیت ها، کیفیت تصویر و سیستم عامل هوشمند آن است. البته باید در نظر داشته باشید که برخی از اپلیکیشن های سامسونگ، در برخی از کشور ها پشتیبانی نمی شود.

همچنین جهت تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

خواندن 3454 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.