مشخصات تلویزیون سامسونگ مدل 43M6970  سایز 43 اینچ

تولید کنندگان و برندهای مختلف تولید کننده ی تلویزیون، امروزه در رقابت شدید در عرصه ی تولید تلویزیون قرار گرفته اند و هر کدام به دنبال پیروزی در این رقابت بزرگ هستند و کیفیت محصولات خود را ارتقا می دهند. یکی از چند برند معروف در این زمینه شرکت « سامسونگ » است که در حوزه ی تولید لوازم صوتی، تصویری و خانگی در جهان و ایران بسیار مشهور است.

تلویزیون یکی از ابزارهای سرگرمی بشر امروزی است که توانایی های بیشماری دارد. هر روز تلویزیون های جدیدی از سوی برند های مختلف به بازار عرضه می شوند که صدا و تصویر آن ها با کیفیت تر شده و در نتیجه در بین مردم محبوب تر می شوند. تلویزیون های سامسونگ با طراحی مدرن، امکانات فوق ‌العاده و کیفیت صدا و تصویر چشم‌ گیر، به یکی از اولین انتخاب ها برای خریداران تلویزیون جدید تبدیل شده اند.

در این مقاله به بررسی مدل جدیدی از تلویزیون های سامسونگ به نام تلویزیون ال ای دی هوشمند مدل M6970 سامسونگ 43 اینچ می پردازیم.

مشخصات تلویزیون سامسونگ مدل 43M6970  سایز 43 اینچ

تلویزیون ال ای دی هوشمند مدل « M6970 » سامسونگ 43 اینچ

این تلویزیون هوشمند سامسونگ، با طراحی متفاوتی که دارد، یک تلویزیون جذاب و منحصر به فرد است. تصاویر در صفحه نمایش 43 اینچی تلویزیون سامسونگ مدل « M6970 » با کیفیت Full HD به نمایش در می آیند. علاوه بر این، صدای خروجی این دستگاه با توان 20 وات، در کنار این تصاویر با کیفیت، موجب لذت بیشتر بیننده می شود. این مقدار صدا معمولا برای تلویزیون های بزرگ تر در نظر گرفته می شود. این تلویزیون از فرمت‌های Dolby Digital Plus و DTS پشتیبانی می کند که با آن می توان فیلم‌ ها یا فایل ‌های دیگری را که به این سیستم ‌های صوتی مجهز شده‌اند، اجرا کرد.

طراحی پایه ی این تلویزیون، بسیار زیبا است و در وسط بدنه قرار دارد که بخش جلویی اش به رنگ نقره ای است. این پایه ی زیبا در کنار قاب خاکستری رنگ دور تلویزیون، نمای زیبایی را از تلویزیون ساخته اند. پورت های این دستگاه بسیار متنوع هستند و با 2 پورت USB و سه پورت HDMI می توان انواع فلش مموری ها و هارد های اکسترنال و دستگاه های الکترونیک را به تلویزیون متصل کرد.

این تلویزیون همانطور که گفتیم یک تلویزیون هوشمند است و به راحتی می توان آن را با استفاده از LAN یا اتصال وای فای، به اینترنت متصل کرد و به جستجو در دنیای اینترنت پرداخت. به علاوه، تلویزیون سامسونگ مدل « M6970 » از سیستم عاملی به نام سیستم عامل Smart Hub بهره می برد که با استفاده از آن می توان انواع بازی ها و نرم افزار ها را دانلود و نصب کرد.

خروجی اپتیکال و گیرنده ی دیجیتال داخلی، از دیگر امکانات این تلویزیون است. در ادامه به بررسی تخصصی تر تلویزیون سامسونگ مدل « M6970 » می پردازیم.

کیفیت تصویر

این تلویزیون، تصاویر را در یک صفحه ی نمایش 43 اینچی با کیفیت 1080 پیکسلی به نمایش می گذارد و تصاویر در آن وضوحی برابر با ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل دارد. در گذشته که تلویزیون های LED در بازار نبودند، تصور تصاویر HD بسیار دور از ذهن بود ولی امروزه با وجود تلویزیون های LED، تصاویر به راحتی با کیفیت Full HD به نمایش گذاشته می شود.

سامسونگ تکنولوژی ای را در تلویزیون « M6970 » به کار برده است که PurColour نام دارد. این تکنولوژی باعث شده است کیفیت تصاویر در تلویزیون « M6970 » بالاتر از Full HD نیز باشد. با استفاده از این تکنولوژی، رنگ ها بسیار طبیعی تر و شارپ تر به نمایش در می آیند.

تکنولوژی دیگری به نام تکنولوژی تنظیم نقطه ‌ای نور (Micro Dimming Pro) در این مدل تلویزیون سامسونگ به کاربرده شده است که رنگ ها و تصاویر را با جزئییات و دقت بیشتری نشان می دهد.

امروزه محتواهای تصاویر با کیفیت 1080 بسیار زیاد است و می توان با خرید تلویزیون هایی که از این کیفیت پشتیبانی می کنند، از دیدن این محتواها لذت برد. تلویزیون مدل « M6970 » یکی از این تلویزیون هاست که در اندازه های مختلف وجود دارد.

سیستم صوتی

تلویزیون مدل « M6970 » سامسونگ از دو بلندگوی 10 واتی بهره می برد که در مجموع می توانند 20 وات صدا را در فضا منتشر کنند. سیستم صوتی این تلویزیون به صورت دو کاناله طراحی شده است و اسپیکر ها در قسمت پشت و بالای تلویزیون قرار دارند. اما اگر به دنبال صدای با کیفیت تر و پر قدرت تر هستید، باید از یک سیستم صوتی مجزا استفاده کنید.

با استفاده از تکنولوژی Dolby Digital Plus در این تلویزیون می توان چندین بلندگو را به تلویزیون متصل کرد و صدایی فراگیر و سه بعدی را داشت. تکنولوژی دیگری به نام DTS در این تلویزیون وجود دارد که در هنگامی که سیستم های صوتی مجزا به تلویزیون متصل است، صدا را به خوبی در چند کانال تفکیک می کند.

Smart Hub و Smart View

تلویزیون مدل « M6970 » سامسونگ مجهز به Smart Hub می باشد که با استفاده از آن، به راحتی می توان به اپلیکیشن ها و منوی تنظیمات تلویزیون دسترسی داشت. علاوه بر این می توان در میان فایل های تصویری گسترده، غوطه ور شد.

اپلیکیشن موبایلی به نام Smart View وجود دارد که با دانلود و نصب آن بر روی گوشی های تلفن همراه، می توان تصاویر تلویزیون را با گوشی همراه، به اشتراک گذاشت. این نرم افزار نسخه ی ویندوز نیز دارد که می توان تصاویر تلویزیون را در لبتاپ به اشتراک گذاشت.

در نهایت این تلویزیون یک تلویزیون هوشمند است که سامسونگ اپلیکیشن های جذابی را برای این تلویزیون در نظر گرفته است که با اتصال به اینترنت و ایجاد حساب کاربری و پرداخت هزینه ی بسیار ناچیز، می توان آن ها را دانلود و نصب کرد و با پردازنده ی 4 هسته اش، از تمامی آن ها لذت برد.

هم چنین اتصال به اینترنت، جستجو در صفحات مختلف وب را برای شما فراهم می کند.

درگاه‌ های ارتباطی

درگاه های ارتباطی این تلویزیون بسیار متنوع است و دو درگاه USB دارد که با استفاده از آن ها می توان انواع فلش مموری ها و هارد های اکسترنال را به تلویزیون متصل کرد و تصاویر و فیلم ها و فایل های مختلف را با استفاده از تلویزیون مشاهده کرد. 3 درگاه HDMI نیز در این تلویزیون وجود دارد که تصاویر را می توان از سایر دستگاه های دیجیتال به تلویزیون منتقل کرد.

یک درگاه کامپوننت و کامپوزیت نیز در این تلویزیون وجود دارد که با استفاده از آن می توان وسایل قدیمی تر را به تلویزیون متصل کرد. علاوه بر این ها، تلویزیون مدل « M6970 » سامسونگ را می توان با استفاده از پورت LAN و یا اتصال بی سیم وای فای، به اینترنت متصل کرد.

خروجی صدای اپتیکال نیز برای کاربرانی که به دنبال سیستم صدای مجزا برای تلویزیون هستند، در این تلویزیون وجود دارد.

نقاط قوت و ضعف

از جمله نقاط قوت این تلویزیون می توان به قابلیت های هوشمند و پشتیبانی از استاندارد های پیشرفته اش اشاره کرد. اما نداشتن بلوتوث تنها نقطه ی ضعف این تلویزیون است.

جمع بندی

تلویزیون مدل « M6970 » سامسونگ در سایزبندی های مختلفی وجود دارد و کاربران می توانند بسته به اندازه ی سالنی که تلویزیون را در آن قرار می دهند، سایز مناسب را انتخاب کنند. طراحی فوق العاده این مدل از تلویزیون های سامسونگ در کنار تنوع سایز، انتخاب را برای کاربران راحت تر کرده است. این تلویزیون برای محیط های اداری، خانگی و . . . بسیار مناسب است و کیفیت تصاویر خوبی را به نمایش می گذارد ( Full HD ). این تلویزیون با قابلیت های بسیاری که دارد از جمله اتصال به اینترنت و بازی های لذت بخش و . . . طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این، پخش کننده ی چند رسانه ای قوی، گیرنده‌ی دیجیتال داخلی و استفاده از سیستم صوتی قدرتمند بعد سرگرم کننده ی این تلویزیون را ارتقا داده است.

در آخر اینکه شما عزیزان جهت تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود در انواع مدل می توانید با تعمیرگاه تلویزیون دیبا سرویس در ارتباط باشید.

 
خواندن 2815 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.