تمیز کردن نمایشگر های LCD و LED

نمایشگر های LED و LCD امروزه کاربرد های بسیاری دارند و استفاده های زیادی از این نوع نمایشگرها می شود. به طوری که اکثر نمایشگرها از این نوع هستند. مزایای بسیاری که این گونه نمایشگرها دارند، از جمله نمایش فول ریسپانسیو تمام تصاویر و ویدیو ها، پوشش دادن ویدیوها HD ، نمایش ظریف و دقیق تر جزییات تصویر و ... دلیل استفاده پرکاربرد آن هاست. این نمایشگر ها به گونه ای هستند که کوچک ترین خدشه یا خراشی بر روی صفحه می تواند کل تصویر را مخدوش کند تا دیگر وسیله ی مورد نظر قابل استفاده نباشد. در نتیجه در محافظت از نمایشگر های LCD و LED، باید کوشا باشید.

برای بالا بردن طول عمر این نمایشگر ها، راه هایی وجود دارد که باعث می شود مدت زمان بیشتری را سالم بمانند. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از مهم ترین نکات در استفاده و نگه داری از نمایشگر های LED و LCD بیان کنیم.

تمیز کردن نمایشگر های LCD و LED

نحوه ی پاکسازی مانیتور های LCD و LED

در هنگام تمیز کردن نمایشگر های LCD و LED، یک سری باید ها و نباید هایی وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم ...

نباید های پاکسازی و تمیز کردن مانیتورهای ال سی دی و ال ای دی

  1. برای پاک کردن نمایشگر LCD، هرگز از مواد پاک کننده و صابون ها استفاده نکنید. مهم ترین عامل تخریب LCD ها، استفاده از شیشه پاک کن هاست. صفحه های نمایش LED و LCD، از موادی ساخته شده اند که پاک کننده ها به راحتی می توانند در آن ها نفوذ کنند و در دراز مدت موجب کاهش کیفیت تصویر شوند.
  2. هرگز از مواد حاوی الکل استفاده نکنید به این دلیل که الکل به صورت معمول سطوح نمایش را به مقادیر جزیی کدر می کند و سرانجام در دراز مدت باعث می شود که تصاویر مات و به اصطلاح ابری به نظر آیند.
  3. یکی دیگر از نباید ها در هنگام پاک کردن ال سی دی و ال ای دی، استفاده نکردن از دستمال کاغذی و پارچه های ضخیم است چرا که این ها برای جذب چربی ساخته شده اند نه برای پاک کردن گرد و غبار. استفاده از پارچه های ضخیم و دستمال کاغذی، موجب خش افتادن روی صفحه نمایش می شود که این خش ها از دور به صورت واضح دیده می شود.

باید های پاکسازی و تمیز کردن مانیتورهای ال سی دی و ال ای دی

  1. هنگامی که قصد تمیز کردن تلویزیون یا دیگر صفحات نمایش را دارید، قبلا آن را از برق بکشید تا کمی خنک شود.
  2. قبل از پاک کردن، بهتر است گرد و غبار روی صفحه با استفاده از یک پنکه ی کوچک، پاک شود.
  3. بعد از این دو مرحله، از دستمال های نرم مخصوصی که با استفاده از تکنولوژی مایکروفایبر ساخته شده اند، استفاده کنید که باید این نوع دستمال ها را به صورت خشک روی سطوح و تنها در یک جهت، بدون هیچ فشاری بکشید.
  4. چنانچه سطوح به خوبی پاک نشدند، دستمال را کمی مرطوب کنید سپس به همان روش قبل کار را ادامه دهید. توجه داشته باشید که رطوبت باید خیلی کم باشد.

پاک سازی مواد متفرقه از سطح ال سی دی

از دستمال مایکروفایبر به همراه مواد دیگری برای پاک کردن صفحه نمایشی که با مواد غذایی، آب میوه ها و حتی رنگ کثیف شده است، استفاده کنید. معمولا آب و سرکه سفید بهترین گزینه است که نصف آب و نصف سرکه سفید باید استفاده شود. اگر شما پیشنهاد دیگری برای تمیز کردن تلویزیون ال ای دی و ال سی دی دارید با ما در میان بگذارید.

در آخر اینکه اگر به هردلیلی اشتباهی انجام دادید و باعث خرابی تلویزیون شما شد توصیه میکنیم با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ، تعمیرات تلویزیون ال جی، تعمیرات تلویزیون سونی و سایر برندها تماس حاصل نمایید

خواندن 4637 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.