خرابی های تلویزیون LCD و تعمیرات آنها

خرابی های منو OSD در تعمیرات تلویزیون های LCD سامسونگ :

اگر روی صفحه تلویزیون LCD سامسونگ منو نمایش داده نمی شود یا تنظیمات منو به صورت غیر عادی کار می کند ، و همچنین منو کار می کند اما تنظیمات انجام شده ذخیره نمی شود این حالت نشان دهنده خرابی MCU یا VPU یا خرابی EEOROM است و در بیشتر موارد (مگر اینکه مادربورد دیگری داشته باشید که بتوانید IC های آن را جابه جا کنید) مجبورید مادربورد را تعویض کنید چون در مورد تعویض VPU به تجهیزات آزمایش ، جداسازی و تعویض گران قیمتی نیاز پیدا خواهید کرد. به یاد داشته باشید همه قطعات مجاور MCU یا VPU مانند خازن های SMD ، مقاومت ها ، کریستال ها و غیره را بررسی کنید و همچنین همه خازن های الکترولیت روی مادربورد را نیز بررسی کنید.

صفحه سفید در تعمیرات تلویزیون های LCD ال جی :

اگر تلویزیون LCD ال جی روشن شده و صفحه سفیدی را در تمام صفحه نشان می دهد ، طبق معمول ابتدا منبع تغذیه را از نظر وجود اتصالات لحیم نا مناسب باز بینی کرده و همه خازن های الکترولیت در منبع تغذیه را بررسی کنید. سپس پیکوفیوز در برد کنترلر و T-con را بررسی کنید. به یاد داشته باشید برد کنترلر حساس به الکتریسته ساکن است ، پس هنگام آزمایش این برد اقدامات احتیاطی لازم را مد نظر داشته باشید. کابل LVDS از مادربورد به برد کنترلر را بررسی کنید و مطمئن شوید شل نشده است.

همچنین اتصالات لحیم در کانکتورهای کابل را بررسی کنید.

کابل نواری یا FPCB از برد کنترلر به برد راه انداز را بررسی کرده و دوباره جای گذاری کنید.

اگر همه بررسی های قبلی بدون مشکل بودند قطعات روی مادربورد مانند خازن های الکترولیت و غیره را بررسی کنید.

اگر پیکوفیوز روی برد کنترلر در تلویزیون LED ال جی قطع شده یا اندازه اهمی آن افزایش یافته است ، آن را تعویض کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر. اگر نمی توانید برد کنترلر را تعویض کنید از دستگاهی مانند Leak Seeker برای پیدا کردن قطعات اتصالی کرده در برد کنترلر استفاده کنید ، معمولا در مورد برد کنترلر در تعمیر تلویزیون های LCD ال جی بهترین کار تعویض آنها می باشد. گاهی اوقات در مورد مشکل صفحه سفید لازم است مادربورد یا حتی خود پانل را تعویض کنید ، اما در بیشتر موارد صفحه سفید به خاطر خرابی برد کنترلر یا خازن های الکترولیت معیوب در منبع تغذیه پیش می آید (معمولا خازن های صافی در بخش ثانویه که در مسیر ولتاژ تغذیه به برد کنترلر قرار دارند خراب شده اند).

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LCD و LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD و LED ال جی ، تعمیرات تلویزیون LCD و LED سونی و همچنین توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 6819 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.