خرابی های مادربرد (Main Board) در تلویزیون سامسونگ

خرابی های رایج مادربرد می تواند شامل بدون تصویر ، بدون OSD (On Screen Display) ، بدون صدا ، مشکلات تیونر ، به هم ریختگی تصویر یا صدا ، مشکل رنگ ، صفحه سفید و غیره باشد.

خرابی های مادربرد همچنین می تواند باعث بروز مشکل بدون پاور شود که در این صورت اغلب دارای علائمی مانند چشمک زدن چراغ LED پاور سامسونگ یا استندبای است (اغلب یک کد نشان می دهد کدام بخش یا برد تلویزیون مشکل دارد) یا چراغ LED استندبای سامسونگ به رنگ کهربا یا بعضی رنگ های دیگر غیر از رنگ های عادی پاور یا استندبای و غیره تبدیل می شود. برای اینکه تلویزیون روشن شود منبع تغذیه باید سیگنال Start Up را از MCU که روی مادربرد واقع است دریافت کند. اگر به مشکل در مادربرد مشکوک شدید ، ابتدا ولتاژهای ورودی به مادربرد و IC ها را بررسی کنید ، شاید لازم باشد شماتیک یا دفترچه سرویس را تهیه کنید یا IC ها را از اینترنت جستجو کنید تا متوجه شوید باید چه ولتاژهایی را انتظار داشته باشید ، اما به طور نمونه ولتاژهایی مانند 5 ولت ، 3.3 ولت ، 1.8 ولت ، 12 ولت و 2.8 ولت DC را باید به دست آورید. به یاد داشته باشید هنگام ولتاژگیری باید از زمین سرد برای قرار دادن شاسی زمین استفاده کنید. اگر همه ولتاژها صحیح بودند ، مادربرد را جدا کرده و آن را از نظر وجود لحیم سردی بررسی کنید و سپس همه خازن های الکترولیت مانند خازن های کوپلینگ که در کنار هر IC قرار دارد را بررسی کنید.

قطعات مجاور IC ها که شامل کریستال ها و خازن های SMD هستند را بررسی کنید.

کریستال در LCD سامسونگ :

کریستال نوسان ساز یک مدار الکترونیک است که از رزونانس مکانیکی ماده فیزوالکتریک کریستال برای ایجاد سیگنال الکتریکی با فرکانس بسیار دقیق استفاده می کند. این فرکانس برای تامین سیگنال ساعت پایدار برای مدارهای یکپارچه دیجیتال و تثبیت فرکانس ها در فرستنده ها و گیرنده های رادیویی کاربرد دارد.

متداول ترین نوع تشدید کننده پیزوالکتریک از کریستال quartz استفاده می کند ، پس مدار های نوسان ساز طراحی شده اطراف آنها (کریستال های نوسان ساز) نامیده می شوند.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD سامسونگ و همچنین ال جی،سونی،توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 8084 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.