روش پیدا کردن جایگزین پانل تلویزیون ال سی دی و ال ای دی سامسونگ

اگر می خواهید پانل تلویزیون LCD سامسونگ را با موفقیت جایگزین کنید ، باید قبل از جایگزین این اطلاعات را دنبال و بررسی کنید :

  • ولتاژ ورودی پانل تلویزیون LCD سامسونگ (مهمترین مرحله بوده و باید مطمئن شوید ولتاژ ورودی یکسان است).
  • اگر ولتاژ ورودی تلویزیون ال سی دی سامسونگ یکسان نباشد به برد T-con یا پانل تلویزیون LCD سامسونگ آسیب خواهد رسید! اگر پانل LCD از نوع 12 ولت باشد و مادربرد آن را با 5 ولت تغذیه کند ، پانل LCD فقط کار نخواهد کرد. ولی اگر پانل LCD از نوع 5 ولت باشد و مادربرد آن را با 12 ولت تغذیه کند ، پانل LCD سامسونگ آسیب خواهد دید یا برد T-con می سوزد یا هر دو آنها دچار مشکل می شوند.
  • در واقع نوع ولتاژ ورودی پانل تلویزیون LCD سامسونگ وابسته به ولتاژ ورودی Vcc برد T-con است. برد T-con ی که با پانل LCD یکپارچه شده ، استثنا است.
  • بعضی از تعمیرکاران تلویزیون ال سی دی سامسونگ اگر با نحوه استفاده از ماژول DC-DC آشنایی داشته باشند ، می توانند از آن استفاده کرده و آن را در ورودی Vcc برد T-con قرار داده و آن را اصلاح کنند. برای مثال ماژول DC-DC مانند 12 ولت به خروجی 5 ولت. اما مطمئن شوید آمپر آنها با پانل تلویزیون LCD سامسونگ یکسان باشد. جهت اطلاع شما ، بعضی مادربردها پیش از این با پانل 12 ولت و 5 ولت یکپارچه شده اند ، جامپر را انتخاب کنید تا فعال شوند.
  • بنابراین این نوع مادربرد می تواند با هماهنگ شدن با پانل تلویزیون LCD سامسونگ جدید باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما شود.
  • نوع کانکتور LVDS و پیکربندی پایه های LVDS

روش پیدا کردن جایگزین پانل تلویزیون ال سی دی و ال ای دی سامسونگ

*مطمئن شوید پیکربندی پایه های پانل تلویزیون LCD سامسونگ اصلی و جایگزین را با کمک دیتاشیت پانل تان بررسی کرده اید. در مورد نوع کانکتور LVDS می توانیم با کمک چشمان خود آن را بررسی کنیم. اگر نوع کانکتور LVDS متفاوت از پانل تلویزیون LCD سامسونگ جایگزین باشد ، بنابراین لازم است کابل LVDS مشابه با آن نوع کانکتور را جستجو یا خریداری کنیم. اگر پیکربندی پایه ها متفاوت باشد ، در بعضی کابل های LVDS می توان به صورت دستی آن را تغییر داد یا موقعیت پایه ها را با موقعیت صحیح اصلاح کرد. در مورد این مرحله ، باید به دیتاشیت پانل تلویزیون LCD سامسونگ مراجعه کرد تا کار به صورت صحیح انجام گیرد.

* توجه : مطمئن شوید پایه ورودی ولتاژVcc در موقعیت صحیح خود قرار گرفته است ، اگر چنین نباشد به پانل تلویزیون LCD سامسونگ آسیب خواهد رسید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD سامسونگ و همچنین ال جی،سونی،توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 5021 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.