سیاه شدن تصویر تلویزیون ال ای دی سامسونگ و ال جی

شاید برای شما هم پیش آمده که لکه های سیاهی بر روی صفحه نمایش تلویزیون خود مشاهده کنید.در برخی حالات حتی ممکن است صفحه نمایش به طور کامل سیاه گردد.لازم به ذکر می باشد که منشأ بروز این اختلال به نوع دستگاه شما (تلویزیون ال سی دی، ال ای دی، پلاسما و یا اولد ) و تکنولوژی به کار رفته در آن بستگی دارد. سیاه شدن تصویر تلویزیون به هر علتی که رخ دهد ، بسیار مهم بوده که برای تعمیر آن نهایت دقت را داشته باشیم که از جدیدترین تکنولوژی ها و تجهیزات عیب‌یابی و از کارشناسانی ماهر استفاده نماییم. چرا که امکان دارد که منشأ اختلال روی داده به درستی تشخیص داده نشده و دستگاه به علت دستکاری‌ های اشتباه، دچار خرابی بیشتر گردد. از عمده دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون ال ای دی سامسونگ می توان به سوختگی و مردگی پیکسل ، خرابی پنل تلویزیون و یا خرابی بک لایت اشاره نمود. در ادامه این مقاله با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ و تعمیرات تلویزیون ال جی همراه باشید:

سیاه شدن تصویر تلویزیون ال ای دی سامسونگ و ال جی

سوختگی و مردگی پیکسل

سوختن پیکسل یکی از دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون ال ای دی می باشد. گرچه شرکت‌های سازنده تلویزیون در طی سال های گذشته فناوری‌های جدیدی همچون QLED و SUHD را در طراحی و تولید این نوع دستگاه بکار گرفته اند تا شدت سوختگی پیکسل تلویزیون ال ای دی را کاهش دهند. در حالت بروز این مشکل (سوختگی پیکسل) لازم بوده که برای بهسازی دستگاه، قطعه معیوب تعویض شود. خدمات تخصصی مربوط به رفع این مشکل، با حضور در مراکز تعمیرات دستگاه های ال ای دی سامسونگ قابل دریافت می باشد.

خرابی پنل تلویزیون

دلیل دیگری که امکان دارد موجب سیاه شدن صفحه تلویزیون شود، خرابی پنل دستگاه می باشد. زمانی که قسمت ماژور یا لیکوئید در پنل تلویزیون خراب گردد، این حالت سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون و صفحه نمایش ال ای دی می گردد. پنل های تلویزیون، دارای طول عمر محدودی می باشند در نتیجه لازم است بعد از تمام شدن طول عمر، تعویض گردند.

خرابی بک لایت

از مهم ‌ترین دلایل سیاه شده تصویر تلویزیون خرای بک لایت دستگاه می باشد. هنگامی که بک لایت تلویزیون ال ای دی دچار اختلال گردد، لکه ‌هایی سیاه و تیره بر روی صفحه نمایش دستگاه ال ای دی ظاهر می گردد. در حالت بروز این مشکل در دستگاه (خرابی بک لایت) لازم است هر چه سریعتر برای تعمیر آن اقدام نمود. چرا که خرابی بک لایت در یک قسمت، موجب پخش ولتاژ لامپ‌های معیوب در بین لامپ های سالم شده و در نهایت سبب خرابی زود هنگام کلیه صفحه نمایش دستگاه می گردد. از نشانه های خرابی بک لایت این بوده که صفحه تلویزیون خاموش و روشن می گردد).

گارانتی خدمات در مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ

مطابق با استاندارد جهانی، کمتر از سه پیکسل سوخته شامل شرایط گارانتی نخواهد بود و خدمات تعمیرات رایگان، تنها به پنل هایی با سه پیکسل سوخته و یا بالاتر تعلق خواهد گرفت. در فناوری های نوین، این مسئله بشدت کمتر به چشم می خورد به میزانی که در تکنولوژی های OLED و SUHD این مشکلات بسیار کاهش یافته است. ولی به همان میزان که موضوع سوختن پیکسل ممکن است، لازم می باشد که روشن ماندن 1 پیکسل و اشکال در فیلتر آن هم در نظر گرفته شود. در این حالات هم قطعات معیوب به تعویض نیاز دارند.

خواندن 32402 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.