شناخت و آزمایش خازن ها در تعمیر تلویزیون LCD و LED

شناخت خازن ها در تعمیر تلویزیون LCD سامسونگ :

شناخت خازن ها در تعمیر تلویزیون LCD سامسونگ.خازن یک قطعه الکترونیک غیر فعال (Passive) می باشد که شامل دو ماده رسانا توسط دی الکتریک (عایق) از هم جدا شده اند. هنگامی که اختلاف پتانسیل (ولتاژ) در دو طرف رسانا وجود دارد یک میدان الکتریکی در ماده عایق به وجود می آید.

خازن ها به صورت گسترده ای در مدارهای الکترونیک جهت کوپلینگ (جریان DC را مسدود می کنند در حالی که به جریان AC اجازه عبور می دهند) ، دکوپلینگ (همچنین Bypass نیز نامیده می شوند ، جریان DC را عبور می دهند در حالی که جریان AC را مسدود یا Bypass می کنند) ، فیلتر کردن اختلالات الکتریکی ، صاف کردن خروجی های پل دیود ، از بین بردن نوسان در خروجی منابع تغذیه سوئیچینگ و اهداف بسیار دیگر استفاده می شوند. اندازه ظرفیت خازنی خازن ها در تلویزیون LCD سامسونگ معمولا هنگامی که به صورت موازی با هم وصل می شوند ، اما هنگامی که به صورت سری به هم وصل می شوند این اندازه مکعوس می شوند.

آزمایش خازن ها در تعمیر تلویزیون LED سونی :

آزمایش خازن ها در تعمیر تلویزیون LED سونی.مولتی متر آنالوگ را روی مقیاس اندازه گیری اهمی X1 تنظیم کرده و پراب های مولتی متر را به پایه های خازن در تلویزیون LED سونی وصل کنید. عقربه مولتی متر باید بالا رفته و سپس به نقطه بی نهایت روی صفحه مولتی متر برگردد ، اگر عقربه حرکت نکرد یا با جا به جا کردن پراب ها پاسخی مشاهده نشد سعی کنید مقیاس های X10 اهم ، X100 اهم ، X1K اهم و سپس X10K اهم را انتخاب کنید تا زمانی که پاسخی در پانل مولتی متر آنالوگ مشاهده شود. اگر عقربه مولتی متر با جا به جا کردن پراب ها در مقیاس های متفاوت نیز حرکتی نداشت پس خازن قطع شده است. اگر عقربه به سمت بالا حرکت کرد و در صفر اهم ثابت ماند پس خازن اتصالی کرده است ، همچنین اگر پس از حرکت کردن عقربه روی هر اندازه ای به غیر از بی نهایت ثابت ماند به معنی نشتی خازن است.

این روش آزمایش نسبتا قدیمی است و بهترین روش نیست. چون تنها شارژ و دشارژ شدن خازن نشانه سالم بودن خازن نمی باشد. همچنین می توانید مولتی متر را روی مقیاس اندازه گیری اهمی تنظیم کرده و این آزمایش را انجام دهید و باید مقداری قرائت نشان دهد و سپس به حالت O.L(Over Limit) برود ، و اگر پراب های آزمایش را جابه جا کنید دوباره نتیجه یکسانی باید بدست آید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LCD و LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD و LED ال جی ، تعمیرات تلویزیون LCD و LED سونی و همچنین توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 10211 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.