شناخت و آزمایش LED در تعمیر تلویزیون

چطور تلویزیون LCD ال جی را از هم جدا کنیم؟

ابتدا روکش نرم و ضخیمی را روی میزی که دارای اندازه مناسب برای گذاشتن صفحه تلویزیون LCD ال جی است قرار می دهیم.

سپس همه پیچ های پایه نگهدارنده را بیرون آورده و پایه نگهدارنده را جدا می کنیم. سپس همه پیچ های پشت تلویزیون LCD ال جی را بیرون بیاورید ، یک ظرف کوچک برای نگهداری پیچ ها مفید خواهد بود.

قاب پشت تلویزیون را بیرون آورده و در کناری قرار دهید. اکنون دسترسی کاملی به بردها (PCB) ها دارید.

برای بیرون آوردن بردها جهت آزمایش قطعات ، به سادگی هر کابل متصل به آن برد را از کانکتورهای خودشان جدا کنید. اگر لازم باشد آنها را برچسب گذاری کنید.

سپس همه پیچ هایی که برد را روی تلویزیون LCD ال جی نگه داشته را بیرون بیاورید. برد اکنون باید شل شده باشد ، اکنون می توانید قطعات را روی برد یا بیرون برد آزمایش یا تعویض کنید. (به یاد داشته باشید اگر منبع تغذیه را جدا کرده اید اولین کاری که باید بکنید تخلیه کردن شارژ خازن اصلی در بخش اولیه می باشد).

شناخت و آزمایش LED در تعمیر تلویزیون ال جی :

یک LED (Light Emitting Diode) یک دیود ساطع کننده نور می باشد. LED ها به عنوان نشانگر نوری در تلویزیون های LCD ال جی استفاده می شوند. LED بر اساس تکنولوژی دیود نیمه رسانا ساخته شده است ، هنگامی که LED در بایاس مستقیم قرار دارد (روشن می شود) الکترون ها با سوراخ های (Hole) داخل قطعه ترکیب شده و اثری که Thermoluminescence نامیده می شد را ایجاد می کنند.

آزمایش LED ها در تعمیر تلویزیون سونی :

آزمایش LED بسیار آسان است ، هنگامی که در بایاس مستقیم قرار دارد نوری ساطع خواهد کرد ، و هنگامی که در بایاس معکوس قرار دارد نوری تولید نمی شود. اگر در زمان قرار گرفتن در بایاس مستقیم نوری تولید نشود پس دچار قطعی در مدار شده و باید تعویض شود.

برای آزمایش آن ، مولتی متر آنالوگ را روی مقیاس X1 اهم تنظیم کنید. پراب قرمز را روی پایه کاتد قرار دهید. در حالی که پراب قرمز روی کاتد قرار دارد پراب مشکی را به پایه آند تماس دهید ، LED سونی باید روشن شود. پس از اینکه تلویزیون LED سونی روشن شد پراب را به سرعت از آن جدا کنید تا اینکه آسیبی به آن نرسد.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LCD و LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD و LED ال جی ، تعمیرات تلویزیون LCD و LED سونی و همچنین توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 7205 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.