شناخت و عیب یابی سلف ها یا اینداکتورها در تعمیر تلویزیون LED و LCD

شناخت و عیب یابی سلف ها یا اینداکتورها (Inductor)  در تعمیر تلویزیون LCD ال جی :

سلف همچنین اینداکتور یا چوک نیز نامیده می شود و قطعه ای است که هنگامی که پالس های جریان الکتریکی از آن عبور می کند می تواند انرژی را به صورت میدان مغناطیسی در خود ذخیره کند. چون سلف ها در تلویزیون LCD ال جی در برابر تغییر جریان عبوری مقاومت می کنند ، پس سیگنال های AC فرکانس بالا را کاهش می دهند که استفاده از آنها جهت فیلتر یا میزان سازی مدارها را بسیار سودمند می سازد.

آزمایش سلف ها در تعمیر تلویزیون LED سامسونگ :

آزمایش سلف ها در تلویزیون LED سامسونگ نسبتا ساده است. در اصل سلف از یک سیم پییچیده شده دور یک هسته ( بعضی ها هسته ندارند و هسته هوا نامیده می شوند ) که اغلب فریت می باشد ساخته شده اند. مولتی متر آنالوگ را روی مقیاس X1 اهم تنظیم کرده یا مولتی متر دیجیتال را روی حالت اندازه گیری مقاومت اهمی قرار داده و پراب های آزمایش را به پایه های سلف تماس دهید. باید مقداری قرائت به دست آید که معمولا بسیار بسیار اهم پایین است و مولتی متر دیجیتال شما ممکن است صفر اهم نمایش دهد. اگر قرائت (OL) باشد پس سلف قطع شده و باید تعویض شود.
اگر سلف قطع نشده باشد می توانید مولتی متر دیجیتال را روی مقیاس اندازه گیری اینداکتانس قرار داده یا از Inductance Meter برای بررسی سلف استفاده کنید  (اگر این وسیله را داشته باشید) ، اندازه اینداکتانس باید در محدوده درصد خطا مجاز که روی سلف علامت گذاری شده باشد.
اندازه سلف ها به صورت میکرو هنری می باشد. (uH)
دو شماره اول دو عدد ابتدایی را مشخص می کنند.
سومین عدد ضریب را تعیین می کند. اگر حرف R وجود داشته باشد ، به عنوان نقطه اعشار عمل می کند و ضریب وجود ندارد. گاهی اوقات درصد خطا یا دقت با حروف پسوندی مانند F , G , J , K , M مشخص می شود.
در مورد سلف هایی که دارای حلقه های بیشتری هستند (High Q) مانند سیم پیچ اولیه ترانسفورمر سوئیچینگ باید از Ring Tester برای بررسی وجود اتصالی در بین سیم پیچ ها استفاده کنید.
پراب های آزمایش Ring Tester را به پایه های سلف تماس دهید و تعداد LED های روشن شده  در تلویزیون LED سامسونگ که نشان دهنده حلقه های سلف در حال آزمایش می باشد را بررسی کنید ، هر چه تعداد LED های روشن شده در تلویزیون LED سامسونگ بیشتر باشد بهتر است. بیشتر سلفهای High Q در تلویزیون LED سونی حداقل یک LED سبز را روشن خواهند کرد. می توانید انواع مختلف سلف های سالم را با آن آزمایش کنید تا متوجه شوید در زمان آزمایش سلف ها در تلویزیون LCD سونی چه نتیجه ای باید انتظار داشته باشید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LCD و LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD و LED ال جی ، تعمیرات تلویزیون LCD و LED سونی و همچنین توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 8633 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.