مشکلات تلویزیون LCD Sony

تلویزیون LCD ، Sony KLV-37S550A

در حالت استندبای قرار گرفته ، صدا و تصویر ندارد !!

مدل : تلویزیون LCD ، Sony KLV-37S550A ، شاسی EX2T

علامت : در حالت استندبای قرار گرفته ، صدا و تصویر ندارد.

هنگام تعمیر این تلویزیون LCD سونی بسیار نا امید و عصبانی شدم چون :

1) دفترچه سرویس و دیاگرام های شماتیک منبع تغذیه و مادربرد مربوط به این دستگاه ارائه نشده است. طبق معمول ، دیاگرام مدارهای برد اینورتر و برد T-con در دسترس نیستند. دلیل آن این بود که برد اینورتر و برد T-con بخشی از پانل LCD هستند بنابراین این برد ها به شرکت سازنده پانل LCD سونی تعلق دارند و دیاگرام های شماتیک آنها داخل دفترچه سرویس قرار دارند. و به همین خاطر است که تعمیرکاران تلویزیون زیادی قادر به تعمیر تلویزیون LCD سونی در سطح قطعات (Component Level) نیستند.

2) علامت گذاری یکی از پایه های موجود در برد منبع تغذیه ((PSU اشتباه است! علامت گذاریایه روی برد 3.3 ولت است اما هنگامی که آن را با مولتی متر اندازه گیری می کنید.

5.64 ولت را نمایش می دهد! اگر تعمیر کار تازه کار در زمینه تلویزیون LCD باشید گفتن اینکه مشکل در منبع تغذیه قرار دارد یا نه کار سختی خواهد بود.

3) حدود 80 درصد قطعات موجود روی مادربرد دارای کد سناسایی (Marking Code) نیستند ، بنابراین نمیدانیم آنها چه نوع قطعاتی هستند. مقاومت های SMD موجود در مادربرد نیز هیچ کد یا اندازه ای ندارند!

4) این مدل مادربرد را نمی توانید از بازار تهیه کنید. حتی اگر بتوانید آن را از طریق اینترنت پیدا کنید ، قیمت آنها با وجود کار کرده بودن بسیار بالا هستند. ممکن است مادربردی که خریداری کرده اید نیز دارای مشکلات دیگری باشد.

با کمک این مطلب می توانید با روش هایی که برای حل مشکل این تلویزیون LCD سونی استفاده می کنم آشنا شوید.

این تلویزیون LCD با مشکل استارت نزدن و روشن شدن لامپ LED استندبای آورده شد. قبل از شروع تعمیر این تلویزیون LCD ، می توانستم صدای " تیک ... تاک " که از بخش تغذیه شنیده می شد را بشنوم. پس از اینکه رله (Relay) صدای "تیک ... تاک " را برای 6 تا 7 بار ایجاد می کرد ، LED استندبای روشن می شد. علایم این تلویزیون LCD ، نداشتن تصویر ، نداشتن صدا ، خاموشی بک لایت و عدم فعالیت همه دکمه های پانل جلویی تلویزیون است.

پس از جدا کردن قاب پشتی و روشن کردن این تلویزیون LCD سونی ، به راحتی می توانستم ولتاژهای خروجی منبع تغذیه (PSU) را آزمایش کنم.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون ال ای دی سونی ، تعمیرات تلویزیون ال سی دی سونی و همچنین سامسونگ،ال جی، توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 9699 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.