نحوه تفکیک سریع مشکل تلویزیون LCD و LED ال جی :

آموزش تعمیرات تلویزیون ال جی

ایمیل های زیادی دریافت کردم که از من خواسته اند نحوه تعمیر تلویزیون با مشکل بدون تصویر یا غیره را توضیح دهم. اما هرگز جزئیات و اطلاعات بیشتر در مورد تلویزیون خود در اختیارم قرار نداده اند.

برای مثال : مارک تلویزیون ، شماره مدل (در مورد تلویزیون های Philips ، شماره شاسی آنها نیز باید ارائه شود) ، علائم تلویزیون ، مقدار ولتاژهای خروجی بخش ثانویه منبع تغذیه و ...

به خاطر این دلایل ، اینها به تعمیرکار کمک می کند ، قبل از شروع تعمیر ، چیزهای بیشتری درباره تفکیک مشکل تلویزیون LCD/LED ال جی یاد بگیرید.

هنگامی که یاد گرفتید چطور سریع مشکل را تفکیک کنید ، پس می توانید به سرعت تعمیر تلویزیون LCD/LED ال جی را در سطح تعمیر برد (Board Level) انجام دهید. بنابراین لازم است با این موارد آشنا شوید :

1-اطلاعات مقدمات

2-نحوه کار تلویزیون LCD

3-روش و ابزار ها ، برای کمک به تفکیک مشکل تلویزیون LCD

1-1)اطلاعات مقدماتی

قبل از شروع بررسی تلویزیون ، اولین مرحله ، گوش دادن به سخنان مشتری است.

  • مشکل تلویزیون که توسط مالک یا مشتری اعلام می شود.

پس از آن ، تلویزیون را روشن کرده و ببینید علائم مشاهده شده با چیزهایی که مشتری اعلام کرده مطابقت دارد. به یاد داشته باشید ، اگر شکایت از تلویزیون وجود اتصالی در داخل آن و سوختن فیوز خانگی (PLCB) باشد ، نباید این تلویزیون را ابتدا روشن کنید. ابتدا قاب پشت تلویزیون را باز کرده و برد منبع تغذیه را بررسی کنید. اگر مشکل تلویزیون با چیزی که مشتری توصیف کرده مطابقت دارد پس اکنون می توانید شروع به بررسی تلویزیون کنید. اگر علامت مشاهده شده در تلویزیون متفاوت از چیزی است که مشتری اعلام کرده ، پس لازم است قبل از ادامه کار با مشتری تماس بگیرید.

بسیاری از تعمیرات تلویزیون های LCD/LED ال جی دارای سیستم خود آزمایی هستند. هنگامی که وضعیت غیر عادی در تلویزیون بروز می کند ، مدار محافظ Self Test فعال شده و دستگاه را به حالت استندبای تغییر می دهد. در طول این مدت ، برد یا بلوک معیوب را می توان با شمردن تعداد چشمک زدن LED ال جی پاور موجود در پانل جلویی تلویزیون تشخیص داد. اگر سیستم Self Test متوجه شود که لامپ های CCFL غیر عادی کار می کنند یا قطع شده اند ، بک لایت را خاموش (Shut down) می کند. سپس پیغام خطا یا کد خطایی را نمایش می دهد که به تعمیر کار اجازه می دهد به آسانی تشخیص دهد چه مشکلی داخل تلویزیون ال سی دی ال جی وجود دارد.

بنابراین لامپ های LED ال جی جلوی تلویزیون به صورت متفاوتی چشمک خواهد زد. برای مثال : لامپ LED ال جی یک بار چشمک زده ، سپس 2 ثانیه متوقف می شود و یک بار دیگر به چشمک زدن ادامه می دهد. برای شناسایی معنی این چشمک زدن چراغ LED ال جی ، لازم است که به دفترچه راهنمای سرویس آن مراجعه کنید. اما همه دفترچه های راهنمای سرویس ، نمودار خطاها را ارائه نمی دهند. بنابراین لازم است نزدیک ترین مدل دفترجه راهنمای سرویس (Service Manual) را جستجو و با آن مقایسه کنیسد.

اگر تلویزیون به صورت عادی کار نکرده و کد های خطایی نمایش می دهد (به صورت چشمک زدن های زمان بندی شده) ، دقیقا می دانید که کجا را بررسی و تعمیر کنید. اگر تعمیر را در سطح برد (Board Level) انجام می دهید ، پس می توانید برد PCB را برای حل مشکل تلویزیون تعویض کنید. یا لازم است تعمیر را در سطح قطعات انجام دهید ، پس لازم است روی بررسی برد PSB اختصاصی متمرکز شوید.

هنگامی که قطعه یا قطعات معیوب را پیدا کردید می توانید بلافاصله قطعات را تعویض کرده و مشکل تلویزیون را با کمترین هزینه در مقایسه با تعمیر در سطح برد انجام دهید.

اگر چشمک زدن چراغ LED ال جی پاور بی وقفه است یا با صدای رله (تیک ... تیک) داخل تلویزیون باشد ، به این معنی است که مشکلی در بخش PSU قرار دارد یا چیزی اتصالی کرده است. بنابراین ابتدا لازم است برد PSU بررسی شود.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون LCD و LED خود با دیبا سرویس بعنوان  ، مرکز تعمیرات تلویزیون ال سی دی ال جی ، تعمیرات تلویزیون ال ای دی ال جی و همچنین سامسونگ،سونی توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 13404 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.