نمایشگرهای LED و OLED

دسته دیگر از نمایشگرها بر اساس تکنولوژی های دیودهای نورانی یا LED عمل می کنند. این دسته از نمایش گرها انواع متفاوت و متنوعی را در بر می گیرند. در انواع قدیمی LED، آرایه ای از ماتریس های LED قرمز، سبز و آبی در کنار یکدیگر قرار گرفته است و با مرور دیجیتالی و دریافت اطلاعات به صورت سطری و ستونی تصویر را ایجاد می کنند. این نوع نمایشگرها در ابعاد بزرگ و تبلیغاتی قابل استفاده هستند ولی برای نمایش تصاویر کوجک و تلویزیونی کیفیت چندان مناسبی ندارند.

نمایشگرهای LED و OLED

نمایشگرهای LED

نمایشگرهایی با عنوان در بازار LED ارائه می شوند. این نمایشگرها نوعی نمایشگر LCD هستند. همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، نمایشگرهای LCD تولید نور نمی کنند و برای ایجاد نور و رنگ نیاز به نور پس زمینه دارند. با استفاده از یک منبع مانند لامپ های فلورسنت CCFL و HCFL نور مورد نیاز تأمین می شود. روش های مختلفی برای تابش نور بر روی پیکسل های LCD استفاده می شود. هر یک از منابع نور و روش های بکار رفته در نمایش گرهای LCD دارای مزایا و معایب خاصی هستند.
در نمایشگرهای کوچک و بزرگ از روش های متفاوتی استفاده می شود ولی هیچکدام از این روش ها قادر نیستند نور کاملاً یکنواخت و یکسانی را ایجاد کنند. افزایش شدت نور یا تعداد لامپ های فلورسنت باعث افزایش حجم و مصرف توان زیاد می شود که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
کیفیت رنگ و تصویر در نمایشگرهای LCD بستگی مستقیم به نور پس زمینه ی مورد استفاده در آنها دارد. بنابراین استفاده از LED می تواند سبب افزایش و بهبود کیفیت رنگ و تصویر شود.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون ال ای دی سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون ال ای دی ال جی ، تعمیرات تلویزیون ال ای دی سونی و همچنین توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 7392 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: نمایشگرهای OLED

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.