نکاتی که در هنگام خرید تلویزیون باید بدانید

امروزه تلویزون های هوشمند زیادی در بازار دیده می شود که در آینده جای تلویزیون های قدیمی LCD که در خانه ها است را می گیرد. اما به دلیل سرعت پایین اینترنت، این عمل به کندی صورت خواهد گرفت. در هر مغازه ای که سر بزنید، تلویزیون های صفحه باریک زیادی را درون مغازه می بینید و دیگر LCD های کمی را می بینید. در واقع باید بپذیریم که دیگر این تلویزیون ها از رده خارج هستند.

در ادامه این مقاله تعمیرگاه دیبا سرویس با سالها سابقه موفق در زمینه تعمیرات تلویزیون سامسونگ، تعمیرات تلویزیون ال جی، تعمیرات تلویزیون سونی و سایر برندها نکات مهمی را در زمینه خرید تلویزیون برای شما خواهد گفت. پس با ما همراه باشید

امروزه نام تلویزیون های سه بعدی هم زیاد به کار می رود. فروشنده ها، تلویزیون های سه بعدی شان را در بهترین مکان فروشگاه خود، جایی که نور در بهترین شکل است، گذاشته اند و با استفاده از تصاویر پر زرق و برق آن ها را به شکلی می خواهند به مشتری بیشتر نشان دهند. و در واقع جلوه ای اغراق شده برای تلویزیون های سه بعدی دارند. اما مهم ترین نکته ای که بازار را کنترل می کند، قیمت تلویزیون ها هستند که در این زمینه تلویزیون های LCD و LED شرایط خوبی را داشته اند.در ادامه تعمیرگاه تلویزیون دیبا سرویس نکاتی را که به هنگام خرید یک تلویزیون باید بدانید و رعایت کنید، بیان می کنیم.

نکاتی که در هنگام خرید تلویزیون باید بدانید

اگر شما قصد خرید تلویزیون جدید را دارید، نکاتی هست که حتما باید آن ها را بدانید. اگر می خواهید یک خرید خوب و لذت بخش و با قیمت معقول را داشته باشید، دانستن نکاتی قبل از خرید، اهمیت زیادی دارد. برخی از این نکات عبارتند از :

1- امتیازات تولید کننده ها

هر تولید کننده تلویزیونی امروزه امتیازاتی را برای مشتریان خود قائل است که می توان گفت هزینه حمل و نصب رایگان ابتدایی ترین آن هاست. اما متاسفانه برخی نمایندگی ها و فروشگاه ها این امتیازات را نادیده می گیرند و به نوعی به سوء استفاده از مشتری می پردازند. آن ها تلاش می کنند تا مشتری نفهمد که شرکت ها این امتیازات رایگان را برای مشتری قائل هستند و از ندانستن مشتری، سوء استفاده می کنند. بنابراین زمانی که شما تلویزیون مورد نظرتان را انتخاب کردید هنگامی که وقت محاسبات هزینه می رسد آن ها هزینه نصب و حمل و نقل را هم از شما دریافت می نمایند و طوری تلقین می کند که کسی به غیر از آن ها نمی تواند به نحو احسن تلویزیون را حمل و نصب کند.  

اگر قصد خرید تلویزیون جدیدی را دارید باید حواستان به این مطلب باشد و جوابی برای فروشنده داشته باشید.

2- تلویزیون های جدید مجهز به DVB

علی رغم این که از پخش شبکه های دیجیتالی زمان زیادی نمی گذرد، اما امروزه اکثر تلویزیون ها از قابلیتی به نام DVB که همان گیرنده دیجیتال است، برخوردار هستند. با این ویژگی تلویزیون های جدید، شما دیگر نیازی به گیرنده دیجیتال ندارید و نباید خود را از چنین نعمتی محروم کنید. این تلویزیون ها یک کار شسته و رفته هستند. در هنگام خرید یک تلویزون جدید، دقت کنید که تلویزیون مورد نظر، از قابلیتی به نام DVB برخوردار باشد و به گیرنده دیجیتال مجهز باشد.

3- جلوگیری از خرج های اضافی

وقتی تلویزیون جدیدتان را از نمایندگی تحویل گرفتید باید به شرکت تماس بگیرید و درخواست نصب دهید. پس از تماس با شرکت، نصاب بعد از 24 ساعت به آدرس شما می آید. تمام کارهایی که انجام می شوند بسیار ساده هستند و شما قادر به انجام آن ها خواهید بود. اما شرکت ها اصرار دارند که عملیات نصب توسط نماینده خودشان انجام گیرد. تا این جای کار مشکلی وجود ندارد ولی در برخی موارد نصاب هایی هستند که خریداران را وادار به خرید لوازم غیر ضروری می کنند. مثلا محافظ برق، میز تلویزیون، پایه های دیواری، آنتن جانبی یا بسته ویژه تمیز کردن تلویزیون که تمام این موارد برای تلویزیون شما واقعا ضروری نیست و تنها سود بیشتری عاید نصاب می کند. با دانستن این مطلب شما حواستان به این حقه ی برخی نصابان خواهد بود و به اصرار آن ها جواب نه خواهید داد.

4- خریدهای بعدی

اگر شما فردی هستید که به دنبال خرید سینما خانگی و یا سیستم پخش کننده DVD به همراه تلویزیون هستید، این نکته را به شما یاد آور شوم که تلویزیون های جدید اکثرا از کابل های HDMI پشتیبانی می کنند و ورودی HDMI دارند این می تواند دیگر استفاده از DVD ها را پایان دهد. فقط در صورتی که تلویزیونی که شما می خرید از کابل AVI پشتیبانی می کند، یک DVD را خریداری کنید و گرنه خرید DVD در صورتی که تلویزیون شما از کابل HDMI پشتیبانی می کند، ولخرجی است. پس سعی کنید در خرید این وسایل عجله ای نداشته باشید.

در رابطه با خرید سینمای خانگی هم اگر شما فردی هستید که بودجه کافی دارید و پولتان زیادی است، سینما خانگی را خریداری کنید وگرنه لزومی به خرید یک سینما خانگی برای تلویزیون های امروزی نمی باشد چرا که شرکت تولید کننده این دستگاه ها معمولا متفاوت با شرکت تولید کننده تلویزیون ها می باشد و این باعث می شود هماهنگی بین تصاویر و صدا کمتر باشد و در مجموع کیفیت پایین می آید. در صورتی که قصد خرید سینما خانگی را داشتید، دقت کنید که شرکت تولید کننده آن همان شرکت تولید کننده تلویزیون باشد تا کیفیت صدا و تصویر بهتر باشد.

خرید تلویزیون هوشمند

5- تلویزیون های هوشمند به دردنخور هستند

درست است که امروزه بازارهای تلویزیون پر هستند از تلویزیون های هوشمند، اما واقعا خرید یک تلویزیون هوشمند امروزه کار عاقلانه ای نیست! به دلیل این که سرعت اینترنت در کشور ما بسیار پایین است و نمی توان به نحو احسن از امکانات یک تلویزیون هوشمند همانند اتصال به اینترنت، تبادل اطلاعات، دسترسی به شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن محتواهای هیجان انگیز، که همگی نیاز به اینترنت پر سرعت دارند، استفاده کرد. پس پیشنهاد می شود که از این نوع تلویزیون ها نخرید و اگر هم خریدید، مطمئن شوید که از امکانات آن استفاده خواهید کرد.

6- نسل جدید تلویزیون ها

تلویزیون های نسل جدید به نام Ultra HD ، به معنی تلویزیون های با کیفیت بسیار بالا هستند که با مشاهده تصویر آن ها برای اولین بار، این احساس برای شما پدیدار خواهد شد که تلویزیون ها دوباره کشف شده اند. این ویژگی بسیار شگفت انگیز آن ها ( کیفیت بالای تصاویر )، ممکن است که برای برخی خریداران وسوسه بر انگیز باشد. اما یادتان نرود که قیمت این تلویزیون ها که به تازگی هم در بازار داخلی دیده می شوند، بسیار بالا است و با قیمت یک پژو 206 برابری می کند!

7- آنچه باید درباره ی ورودی ها و خروجی ها بدانید

ممکن است شما که خریدار یک تلویزیون جدید هستید، این نکته برایتان مهم نباشد اما امروزه هر چه تعداد ورودی های تلویزیون ها بیشتر باشد بهتر است و بعدا که از تلویزیون استفاده خواهید کرد، به این نکته پی خواهید برد. ورودی های HDMI امروزه کاربرد زیادی دارند. هم چنین ورودی های USB. در خرید تلویزیون دقت کنید که تلویزیونی که می خرید، به حداقل 3 ورودی HDMI، دو ورودی USB و یک ورودی AVI یا کامپوننت مجهز باشد. برای این کار باید محل ورودی ها را چک کنید. هم چنین باید محل تک تک ورودی ها را چک کنید که روان باشند و به راحتی فیش ها داخل روند.

خواندن 1995 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.