نکته های تعمیرات تلویزیون ال سی دی سونی و سامسونگ

  • مدل : Sony KLV-32G480A LCD TV

علامت : بدون تصویر اما صدا سالم است و بک لایت نیز در حال کار است.

کاراکتر (TV) روی صفحه وجود دارد اما تصویری ظاهر نمی شود ، فقط صفحه خالی است.

تعمیر/راه حل :

نکته های تعمیرات تلویزیون ال سی دی سونی و سامسونگ

چون در این تلویزیون ال سی دی سونی صدا و بک لایت به خوبی کار می کند ، پس مشکل باید در مادربورد قرار داشته باشد. با آزمایش مسیر VCC روی برد T-con با استفاده از مولتی متر 12 ولت وجود داشت. پس مشکل می تواند Scalar IC مادربورد MCU ، حافظه فلش ، EEPROM یا برد T-con باشد. پس از آزمایش Scalar IC و مدار های مجازی MCU مانند Reset. VCC و کریستال همه سالم به نظر می رسیدند. پس بررسی حافظه فلش و EEPROM IC را امتحان کنید. متوجه شدم این IC ها زیر مادربورد قرار دارند. پس با گزینه آسان تر شروع کنید ، IC3002 (24C64) را بیرون آورده و با استفاده از پروگرامر ابتدا اطلاعات اصلی را ذخیره کرده و سپس EEPROM IC را پاک کنید تا خالی شده و همه اطلاعات داخل آن در پنجره نرم افزار “FF” را نمایش دهد ، EEPROM IC 24C64 را روی مادربورد لحیم کرده و تلویزیون LCD سونی را روشن کنید ، اکنون تلویزیون ال سی دی سونی تصویر عالی نمایش می دهد و مشکل حل شده است.

  • مدل : SAMSUNG LA32R91B LCD TV

علامت : خصوصیات روشنایی و کنتراست تلویزیون ال سی دی سامسونگ به صورت خودکار به 100% تغییر می یابد (حداکثر) حتی از کنترل از راه دور برای تنظیم آن روی 50% استفاده شده است ، اما به سرعت به صورت خودکار روشنایی و کنتراست به 100% تغییر می یابد.

تعمیر / راه حل :

نکته های تعمیرات تلویزیون ال سی دی سونی و سامسونگ

چند خازن الکترولیت باد کرده در مسیر تغذیه DC به مادربورد مشاهده می شد ، پس از تعویض این خازن های الکترولیت ، علایم کمی بهتر شد اما به صورت کامل مشکل حل نشده بود ، حتی جدا کردن پانل کنترل جلوی تلویزیون ال سی دی سامسونگ و بررسی مدار آنها تا مادربورد نیز عادی بود ، در مسیر مدار آن هیچگونه خازن سرامیکی خازن سرامیکی که نشتی داشته باشد نیز وجود نداشت. پس به حافظه فلش ، EEPROM IC یا MCU مشکوک خواهم شد ، پس ابتدا از گزینه آسان شروع کردم ، بررسی EEPROM IC ، این EEPROM IC زیر مادربورد قرار دارد و از 24C256BN استفاده می کند. آن را با EEPROM IC نو تعویض کنید اما با شماره قطعه متفاوت.

بله این EEPROM IC (AT24C256C)می تواند جایگزین 24C256BN شود.

پس از تعویض با یک EEPROM IC نو و خالی مشکل تلویزیون SAMSUNG LA32R91B حل شد و تلویزیون ال سی دی سامسونگ تعمیر شد.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون ال سی دی خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون ال سی دی سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون ال سی دی ال جی و تعمیرات تلویزیون ال سی دی سونی  تماس حاصل فرمایید

خواندن 4856 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.