نکته های تعمیر تلویزیون LED / LCD

نکته: بیشتر این نکته های تعمیر شامل خرابی های خازن های الکترولیت نیستند! چون خازن های الکترولیت باد کرده یا آنهایی که دارای اندازه ESR بالایی هستند (بیشتر از حد مجاز)، با آسانی با استفاده از تستر ESR خازن قابل شناسایی هستند. قبل از خواندن این نکته های تعمیر، ابتدا موئن شوید که خازن های الکترولیت را آزمایش کرده اید.

1) مدل تلویزیون: ChangHong LED 32B1000C LED TV

علامت: خاموش (NO PowerDead

برد منبع تغذیه از HSS35D استفاده می کند.

تعمیر / راه حل:

قاب پشت تلویزیون را باز کنید، با نگاه کردت به برد PSU، قطعه سوخته ای پیدا نشد. فیوز اصلی F101 سالم است. تلویزیون را روشن کرده، ولتاژهای خروجی 5V، 12V، و 24V وجود ندارد.

به خرابی بخش PFC مظنون هستم. اندازه گیری خازن بزرگ اصلی به جای 380 ولت، 302 ولت را نشان می دهد! که به این معنی است که بخش PFC در خال فعالیت نیست. بنابراین تلویزیون خاموش شده و با استفاده از مولتی متر قطعات مدار PFC آزمایش شد و متوجه شدم که Q108، Q109، Q110 (همه SMD و دارای شماره (4403) 2T هستند) همه سوخته اند. بنابراین از SMD (3906) 2A به عنوان جایگزین استفاده شد. اکنون تلویزیون به صورت عادی در حال کار است. در واقع این خرابی رایج در ای برد PSU HSS35D-1MF می باشد.

2) مدل تلویزیون: ChangHong LED43A9000i LED TV

علامت : مشکل تصویر به صورت تصادفی تصویر به هم ریخته یا بدون تصویر

تعمیر / راه حل:

مشتری اعلام کرد که تلویزیون پس از چند ساعت استفاده، تصویر به هم ریخته یا اصلا تصویری ندارد. معمولا تشخیص این نوع مشکلات سخت است. این تلویزیون از پانل Samsung LTA4HN01 و برد T-con، K160HZC2LV 0.1 استفاده می کند. با توجه به ایراد تصویر بالا، مظنون می تواند کابل LVDS، برد T-con، کابل (های) FPC یا پانل LED باشد.

کابل LVDS، کابل های FPC را جدا کرده و با استفاده از پاک کننده، نقاط تماس پایه ها (پایه های طلایی) را تمیز کنید. پس از تمیز کردن کانکتور کابل LVDS، و همچنین بررسی نقاط تماس سوکت LVDS ها روی برد T-con، پس از پایان پاک کردن، تلویزیون روشن شده تا آزمایش شود. تلویزیون به حالت عادی بازگشته و مشکل برطرف شده است! حتی با روشن بودن در تمام طول روز مشکلی وجود نداشت.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LED ال جی ، تعمیرات تلویزیون LED سونی و همچنین توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 8845 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.