چطور برد منبع تغذیه و برد IP در تلویزیون ال ای دی ال جی را بدون اتصال مادربورد خود آزمایی (Self Test) کنیم؟

اگر تلویزیون LCD یا LED ال جی را تعمیر می کنید پس باید بدانید چطور برد منبع تغذیه (PSU) و برد IP (برد اینورتر و برد منبع تغذیه در یک برد یکپارچه شده اند) را بدون اتصال به بردهای دیگر آزمایش کنید ، این روش کمک خواهد کرد زمان کشف خرابی توسط شما بسیار کوتاه شده و مانند یک راه میان بر عمل می کند ، و مطمئن می شوید برد منبع تغذیه ، اینورتر ، برد IP و لامپ های CCFL در حال فعالیت هستند ، بنابراین می توانید به سرعت بخش ها و مدار های دیگر را بررسی کنید ، اکنون لازم نیست برای آزمایش بخش های سالم منتظر بمانید یا زمان خود را بیهوده هدر دهید یا حتی اشتباها برد PSU یا برد IP را خریداری کنید. تعداد زیادی از تعمیر کاران تلویزیون ال ای دی ال جی نحوه استفاده از این روش برای آزمایش را نمی دانند یا فکر می کنند یادگیری این اصول بسیار سخت است ، اما پس از اینکه این مقاله را مطالعه کردید ، یاد خواهید گرفت چطور آنها را به صورت صحیح آزمایش کنید و تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی خود را انجام دهید.

هنگامی که کابل برق وصل شده و دستگاه را روشن می کنید ، تلویزیون LCD ال جی به صورت خودکار چراغ LED استندبای را روشن می کند (معمولا چراغ LED در حالت استندبای به رنگ قرمز یا نارنجی است) ، هنگامی که کلید روشن کردن تلویزیون فشار داده می شود ، چراغ LED به رنگ سبز یا آبی تغییر خواهد کرد و منبع تغذیه راه اندازی (Start Up) می شود. سپس تصویر روی صفحه ظاهر می شود. این چیزی است که در روند روشن شدن و تعمیرات تلویزیون LCD ال جی می بینیم.

در داخل تلویزیون LCD ال جی ، هنگامی که ولتاژ تغذیه AC وارد منبع تغذیه یا برد IP می شود. ولتاژ به بخش مدار استندبای وارد شده و به صورت خودکار 5 ولت یا 3.3 ولت یا هر دو تولید می شود. می توانید این ولتاژ استندبای را در کانکتور PSU بدون فشار دادن دکمه پاور اندازه گیری کنید ، این ولتاژ استندبای به صورت مستقیم به مادربورد فرستاده خواهد شد و از طریق IC ولتاژ رگولاتور یا مدار مدل DC-DC به چیپ ست اصلی (Scalar , MCU) CPU یا MCU IC (میکروکنترلر / Micom) می رسد ، بنابراین چراغ LED استندبای اکنون روشن خواهد شد ، هنگامی که دکمه پاور تلویزیون فشار داده می شود یا از طریق کنترل از راه دور دستور روشن شدن ارسال می شود ، چیپ ست اصلی سیگنال POWER_ON را به برد PSU ارسال خواهد کرد تا بخش PFC و سپس بخش PWM راه اندازی شود. پس از آن که 5 ولت ، 12 ولت ، 18 ولت (برای استفاده بخش صدا) و 24 ولت . همه با موفقیت تولید شدند ، همزمان ، CPU سیگنال های دیگری که BL_ON نامیده می شود (سیگنال دیگری شبیه DIMMING ، P-DIM و غیره به صورت همزمان فرستاده خواهد شد) را به برد اینورتر یا بخش اینورتر (اگر برد IP باشد) ارسال خواهد کرد. هنگامی که سیگنال BL_ON و 24 ولت در برد اینورتر وجود دارند . سیستم بک لایت فعالیت خواهد داشت. سرانجام تلویزیون LCD ال جی با موفقیت راه اندازی شده و مشکل تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی شما برطرف خواهد شد و تصویر روی صفحه نمایشگر ظاهر خواهد شد.

 شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون LCD خود با دیبا سرویس بعنوان  ، مرکز تعمیرات تلویزیون ال سی دی ال جی ، تعمیرات تلویزیون ال ای دی ال جی و همچنین سامسونگ،سونی توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 20447 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.