چطور در تلویزیون ال ای دی سامسونگ بفهمیم مسیر مورد نظر ما ، مسیر استندبای است یا مسیر سیگنال Power_ON ؟

هنگامی که برد PSU را بررسی می کنیم ، می توانیم کد نوشته شده روی کانکتور نزدیک برد PCB را مشاهده کنیم. در تلویزیون ال ای دی سامسونگ روی برد PSU کدهای علامت گذاری زیادی را خواهید دید ، اما وظایف آنها یکسان است.

در زیر کدهای علامت گذاری در تلویزیون ال ای دی سامسونگ را می بینید :

  1. Power On Signal = POWER_ON , PWR_ON , MAIN_ON , SW_POWER.

ENABLE & etc

  1. Backlight On Signal = BL_ON , INV_ON , SW-INVERTER , SW_INV.

ON/OFF & etc

  1. Standby Voltage = STBY , STB5V , 5VSTB or 33STB , STB3.3V & etc

اگر در تلویزیون ال سی دی سامسونگ برد PSU یا IP هیچ کد علامت گذاری شده ای نداشته باشد ، چطور بدانیم کدام مسیر ولتاژ استندبای است ؟

اگر در تلویزیون ال سی دی سامسونگ برد PSU روی برد خود هیچ کد علامت گذاری شده ای نداشته باشد (معمولا برد PSU توسط سازنده های OEM تولید شده است) . می توانید برای آزمایش آن از مولتی متر استفاده کنید ، هنگامی که ولتاژ AC وارد برد PSU می شود. با استفاده از مولتی متر ولتاژ تغذیه خروجی در پایه های کانکتور را آزمایش کنید . اگر متوجه شدید پایه ای 5 ولت یا 5XX ولت دارد ، پس این پایه مسیر 5 ولت استندبای است ، اگر آنجا مسیر 5 ولت و 3.3 ولت را پیدا کردید. به این معنی است که در تلویزیون ال سی دی سامسونگ برد PSU هر دو مسیر ولتاژ استندبای 5 ولت و 3.3 ولت را دریافت می کند ، در واقع این مسیر AC_OFF_DET یک مسیر سیگنال POWER_GOOD یا PG می باشد. چون می خواهیم با نحوه خود آزمایی برد PSU بدون اتصال ماردبورد آشنا شویم ، پس باید بدانیم کدام مسیر ولتاژ استندبای است. در مورد سیگنال POWER_ON از پایه های کانکتور PSU شروع کنید . پایه ای را جستجو کنید که به بخش ثانویه ترانسفورمر می رود و دارای یک خازن الکترولیت بزرگ است که حدود 400 ولت یا 450 ولت دارد ، یا آن پایه به مداری که دارای خازن الکترولیت بزرگ حدود 400 ولت یا 450 ولت می باشد می رود. بنابراین این پایه مسیر سیگنال در تلویزیون LCD سامسونگ POWER_ON نامیده می شود.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LED سامسونگ ، تعمیرات تلویزیون LCD سامسونگ و همچنین ال جی،سونی،توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

خواندن 7764 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.