چگونه از تلویزیون خود مراقبت کنیم؟!

امروزه انواع لوازم خانگی، از جمله تلویزیون که یک رسانه نیز می باشد، جزء ضروریات زندگی آدمی می باشد؛ در کنار این که خرید این محصولات هزینه زیادی را صرف می کند، تعمیرات آن ها پس از خرابی ممکن است هزینه بر باشد. لذا آگاهی از نحوه صحیح استفاده و نگهداری از تلویزیون ها، نه تنها به استفاده بهتر و بیشتر منجر می شود بلکه هزینه ای اضافی روزمره را کاهش می دهد.

تلویزیون های LED و LCD امروزه، برای چندین سال کار کردن ساخته شده اند اما رعایت دستورالعمل های مراقبتی موجب استفاده بهتر و عمر بیشتر تلویزیون شما می گردد.

در این مطلب از تعمیرگاه تلویزیون دیبا سرویس قصد داریم نکاتی را پیرامون استفاده بهتر و مراقبت از دستگاه تلویزیون LCD و LED را بیان کنیم؛

چگونه از تلویزیون خود مراقبت کنیم؟!

  1. چنانچه از تلویزیون خود استفاده نمی کنید، آن را در حالت استند بای یا آماده به کار قرار ندهید؛ این کار موجب می شود برخی از قطعات کار کنند و این موجب کم شدن عمرشان می شود. هنگامی که از دستگاه استفاده نمی کنید، دستگاه را از برق بکشید یا به هر نحوی ارتباط آن را با برق شهری قطع کنید.
  2. هنگامی که تلویزیون تماشا نمی کنید، آن را خاموش کنید. عمر متوسط دستگاه 65000 ساعت است. لذا کسانی که روزانه 3 ساعت از دستگاه استفاده کنند، می توانند از حداکثر کارایی دستگاه بهره برند اما در صورتی که شما صاحب خانه ای هستید که از صدای تلویزیون به عنوان صدای پس زمینه استفاده می کنید، این موجب کاهش کارایی مفید دستگاه می گردد.
  3. نور و روشنایی صحفه را همیشه کم کنید. به گفته برخی، نور بالای دستگاه، تا 30000 ساعت موجب کاهش عمر مفید تلویزیون می شود. پیشنهاد می کنیم که یکبار در همیشه، همان ابتدایی که دستگاه را خریداری می کنید نور دستگاه را متناسب با اتاق تنظیم نمایید. این مهم، موجب می شود عمر مفید دستگاه بالاتر رود ضمن اینکه نور کمتر آسیب کم تری به چشم می زند.
  4. فضایی که تلویزیون در آن قرار می گیرد، باید به گونه ای باشد که زمینه نفس کشیدن به دستگاه فراهم کند؛ به طور مثال اگر سیستم تهویه دستگاه در پشت تلویزیون است، هرگز نباید آن را روی دیوار نصب کرد. این نکته تأثیر چشم گیری در طول عمر دستگاه دارد.
  5. به منظور نظارت بر تأمین برق مناسب و جلوگیری از آسیب ناشی از نواسانات برق از رگلاتور ولتاژ استفاده کنید.
  6. صحفه نمایش تلویزیون، قطعه ای مهم است چرا که صحفه نمایش جایی است که در معرض چشمان شما قرار می گیرد لذا نظافت آن علاوه بر افزایش عمر، به دید بهتر نیز کمک می کند.
  7. برای تمیز کردن صحفه نمایش تلویزیون، نیازی به دستمال یا پارچه ای خاص نیست؛ فقط از پارچه ای نرم که موجب خش افتادن روی صحفه نمایش نشود، استفاده کنید. خیلی مهم است که آب را مستقیم روی صحفه نمایش نریزید؛ زیرا این کار ممکن است موجب ورود آب به داخل دستگاه شود و به قطعات داخل آسیب زند.
  8. اشیای تیز را هم از تلویزیون دور نمایید. به خصوص برای خانواده هایی که دارای فرزند کوچک هستند، سعی کنید که تلویزیون را دور از معرض آسیب ناشی از برخورد کودکان قرار دهید.

در اخر اینکه اگر تلویزیون شما نیاز به تعمیرات پیدا کرد می توانید روی دیبا سرویس به عنوان مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ، تعمیرات تلویزیون ال جی و تعمیرات تلویزیون سونی حساب باز کنید.

خواندن 2735 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.