راهنمای تعمیرات تلویزیون های ال ای دی(LED) سامسونگ

راهنمای تعمیرات تلویزیون های ال ای دی(LED) سامسونگ

مدل : Samsung UN46C6500 LED TV

علامت : یک خط عمودی باریک و یک نوار در منوی وجود دارد.

تعمیر / راه حل :

اگر خطوط در Picture Test ظاهر می‌شود، دلیل مشکل، خرابی پانل است. اگر خطوط ظاهر نمی‌شوند، همه منابع سیگنال را جدا کرده و دوباره بررسی کنید. اگر خطوط هنوز در Picture Test قرار دارند، نقاط تماس کابل LVDS را بررسی کرده یا مادربرد را تعویض کنید. اگر خطوط ناپدید شدند، پس منبع سیگنال باعث بروز مشکل بوده است.

مدل : Samsung LN32D450GID LCD TV

علامت: روی صفحه، دو خط عمودی نمایش داده می‌شود.

تعمیر / راه حل :

اگر خطوط در منوی OSD ظاهر می‌شوند، دلیل مشکل، خرابی پانل است. اگر خطوط ظاهر نمی‌شوند، همه منابع سیگنال را جدا کرده و دوباره بررسی کنید. اگر هنوز در منوی OSD ظاهر می‌شوند پس نقاط تماس کابل LVDS را بررسی کرده یا مادربرد را تعویض کنید.

اگر خطوط با ورودی سیگنال ویدیو دیگر ناپدید شد، پس منبع سیگنال باعث بروز مشکل بوده است. بنابراین لازم است مدار ورودی ویدیو را دنبال کرده تا نقص را در آن پیدا کنید.

اما در بیشتر مواقع، این نوع از علامت ها، به خاطر خرابی پانل LCD ، مشکل در نقاط تماس COF بین برد Source Driver یا بخش دیگری از نقاط تماس پایه‌های شیشه پانل (Panel Glass Contact Pins) ایجاد می‌شود.

توجه: شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون LED و LCD سامسونگ و همچنین ال جی،سونی،توشیبا و فیلیپس تماس حاصل فرمایید

مدل : Samsung LN 37A550P1F LCD TV

علامت: یک طرف صفحه تاریکتر از طرف دیگر است.

تعمیر / راه حل:

منوی OSD را فراخوانی کنید. اگر یک طرف تاریک تر از طرف دیگر است، دلیل مشکل خرابی برد T-con یا کابل FPC است. اگر منوی OSD دارای نمایش بدون مشکل است، پس کابل LVDS و مادربرد را بررسی کنید. در اکثر مواقع نقاط تماس پایه‌های کابل FPC کثیف شده اند. پس از تمیز کردن این بخش مشکل صفحه برطرف خواهد شد.

مدل : Samsung UN60D7000 LED TV

علامت: یک خط عمودی باریک در سمت چپ منو قرار دارد.

تعمیر / راه حل:

منوی OSD یا صفحه Smart Hub را فراخوانی کنید. اگر خط مانند تصویر بالا روی منو OSD یا Smart Hub قرار دارد، پانل خراب است. اگر خط پشت منو OSD قرار دارد، همه منابع سیگنال را جدا کرده و دوباره بررسی کنید. اگر خط عمودی هنوز پشت منوی OSD قرار دارد، پس کابل LVDS را بررسی کرده یا مادربرد را تعویض کنید. اگر خط ناپدید شد، پس مشکل از منبع سیگنال است.

یا این کار را آزمایش کنید: با انگشت خود بالای قاب، جایی که آن خط قرار دارد، فشار یا ضربه وارد کنید، اگر خط به طور متناوب ناپدید می‌شود، به این معنی است که نقاط تماس COF یا TAB مربوط به پانل دچار لحیم سردی شده اند.

مدل : Samsung LED TV

علامت: تصویر وارونه است.

هنگامی که برای تلویزیون LED سامسونگ ، مادربردی سفارش می‌دهید، پس از نصب آن متوجه می‌شوید که تصویر وارونه است.

تعمیر / راه حل:

ابتدا مطمئن شوید تنظیمات Option BYTE صحیح هستند. اگر تنظیمات Option Byte صحیح نباشند، وارد حالت Service Mode صحیح نباشند، وارد حالت Service Mode (حالت سرویس) شده و تنظیمات HV Flip را تغییر دهید (کلید را روی on یا off قرار دهید)

وارد Factory Mode شوید:

برای ورود به Service Mode ، کلیدهای کنترل از راه دور را ترتیب زیر فشار دهید:

MUTE 1 8 2 Power ON . سپس HV FLIP < Config Option < Control را انتخاب کنید. تصاویر زیر را ببینید.

پس از تغییر تنظیمات HV FLIP ، تلویزیون را روشن و خاموش کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

نکته تعمیرات تلویزیون سامسونگ : هر وقت مادربرد یا پانل LCD را تعویض کردید، همیشه به لیست OPTION BYTE مراجعه کنید تا مطمئن شوید که تنظیمات صحیح هستند. بعضی از این تنظیمات، اگر به درستی تنظیم نشوند ممکن است باعث نقص‌های جزئی در فعالیت کلی تلویزیون ال ای دی سامسونگ (Samsung LED TV) شوند. این نقص‌ها اغلب بلافاصله ظاهر نمی‌شوند و ممکن است پس از چند روز توسط مشتری شناسایی شوند.

خواندن 3042 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.